שבת , אפריל 17 2021
דף הבית / מדורים / המומחים / איך לבחור חברה לקידום אתרים

איך לבחור חברה לקידום אתרים

לכאורה, הבחירה בחברה לקידום האתר של העסק פשוטה מאוד: רק מקלידים בגוגל את הביטוי "חברת קידום אתרים" ומתקשרים לאחת מבין התוצאות רבות. יחד עם זאת, המציאות יותר מורכבת ולמרבה הצער לא חסרים אנשים וחברות נכוו מהתחום. לפיכך, ועקב התרומה הגדולה שחברה רצינית באמת יכולה לתת לעסק, יש לבחור אותה באופן ומושכל ולפי מספר קריטריונים בסיסיים.

ליעד מרום- קידום אתרים – WEBS
קרדיט:canva

כמו תמיד – ניסיון והצלחות מוכחות


  הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו


אין שום גורם המפקח או תקנים הקשורים לקידום אתרים, ולכן ניתן למצוא בתחום הזה מכל הבא ליד – החל בחברות בעלות ניסיון רב ויכולות מוכחות, ועד לאנשים שרק סיימו קורס בסיסי בנושא ואפילו בלי הכשרה בכלל. לכן, כמו בתחומים רבים אחרים הדבר הראשון שחשוב לברר הוא כמה שנים החברה מתמחה בקידום אתרים, מהו סדר הגודל של לקוחותיה ומאילו מגזרים הם מגיעים, וחשוב לא פחות מכך – אילו תוצאות הצליחה להשיג עבורם חברת הקידום.

את הפרטים הללו ניתן לברר די בקלות דרך אתר האינטרנט של החברה, שכן חברות שיש להן הצלחות עם לקוחות גם נוטות להציג את ההצלחה בצורה ברורה על ידי דוחות וגיליונות למיניהם. מצד שני, לא כדאי להסתמך אך ורק על האתר וכדאי לבקש מהחברה לראות אסמכתאות נוספות להצלחות ולניסיון, כאשר "הצלחה" משמעה הגעה למקומות כמה שיותר גבוהים בעמוד הראשון בגוגל, וככל שהביטוי יותר חזק ותחרותי כך ההצלחה יותר נחשבת. ולמי שרוצה להיות יותר קפדן, אפשר להשתמש בכלים חינמיים ברשת כמו SEMRUSH ו- AHREFS שבוחנים הצלחה של אתרים, לרבות תקופת הזמן מהתחלת העבודה ושיעור הצמיחה במנוע של גוגל.

מלבד זאת, רצוי לברר קצת לגבי ההסמכה של הצוות בחברה: האם מדובר באנשים שעשו קורס או שניים ואחריו צברו ניסיון בעבודה מעשית, או שיש להם הסמכות ייחודיות ורציניות מישראל ומחו"ל.

מה בדיוק החברה נותנת

שקיפות אינה תמיד נר לרגליהן של חברות קידום בארץ, וחבל שכך. אתכם הדבר מחייב לבחינה קפדנית של מה שהחברה מציעה, עם דרישה שהדברים יירשמו בצורה ברורה. כך לדוגמא, חשוב לברר אם החברה מספקת רק שירות של קידום אורגני בגוגל, או שתדע לעשות גם קמפיין קידום ממומן במידת הצורך – כי אם לא תצטרכו להתפצל לחברה נוספת. באותו האופן, כדאי לבדוק אם החברה יודעת לעשות ניהול מוניטין בגוגל כנגד אזכורים שליליים, ובוודאי אם אתם כבר סובלים מפגיעה תדמיתית כעת.

ואם כבר הזכרנו את נושא השקיפות, לא פעם אחרי שמתחילים ונראה שהעסק לא מתקדם כל כך טוב, חברות קידום נוטות להסביר שהכל בסדר ולזרוק לעברכם כל מיני מינוחים טכניים בלתי מובנים. אמנם, קידום אתרים בגוגל אינו תחום שניתן להבטיח בו מראש את התוצאות, וגם לא את פרק הזמן במהלכו תוצאות אלו יושגו (אם מבטיחים לכם – היזהרו!). מצד שני, אין בכך לומר שאתם לא אמורים לקבל תמורה הולמת לכספכם ובאמת לראות תוצאות לאורך זמן. לכן, שימו לב שהחברה מספקת דוח יומי אונליין עבור מילות המפתח שמקדמים לכם, מה שיאפשר לכם להיות עם האצבע על הדופק בכל עת. זאת בנוסף לדוחות על בסיס חודשי המביאים את כל הנתונים הרלוונטיים, וגם מסבירים לכם אותם ונותנים תשובה לכל שאלה בגובה העיניים.

חוזה ומגבלות

בקשו לראות חוזה סטנדרטי שמציעה החברה. קודם כל, לא אמורות להיות בו "אותיות קטנות", ואם ישנן – זוהי נורת אזהרה. בנוסף, חשוב לבדוק אם יש מגבלות כלשהן, למשל על כמות מילות המפתח והביטויים שמקדמים לכם. מרבית החברות אכן מגבילות והמשמעות היא שעלולה להיווצר בעיה בקידום האתר בביטויים מסוימים, אבל יש חברות שאינן מגבילות ועדיין יודעות לבצע קידום ממוקד ונכון. אז כדאי לתת להן עדיפות.

מעבר לכך, אחת הבעיות בענף קידום האתרים בארץ היא החוזים הכובלים. מאחר שמדובר בעבודה הדרגתית שלוקחת זמן, חברות הקידום מבטיחות את עצמן על ידי חוזה הכובל את הלקוח לעבודה איתן לאורך שנה, וכך לא יעזוב אם יעלו שאלות לגבי קצב ההתקדמות. אז נכון שכדאי להתאזר בסבלנות, אבל עדיף לחפש חברה לקידום אתרים שעובדת לפי התמדה חודשית, כך שבכל סוף חודש תוכלו להחליט אם אתם ממשיכים איתה או מפסיקים. במילים אחרות, הכוח נמצא בידיים שלכם וההחלטה מתבצעת לפי התוצאות בשטח והתרשמותכם מהמקצוענות ורמת השירות של החברה.

איך מטפלים בכם?

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בעולם קידום האתרים יש חברות מסדרי גודל שונים. למשל, יש חברות שעבדו טוב לאורך השנים מבחינה מקצועית ושיווקית, וצברו לעצמן מעגל לקוחות נרחב במיוחד של מאות עסקים וארגונים. בשלב זה, רמת השירות ללקוח הבודד עלולה להתחיל לרדת ביחד עם מידת הפניות והזמינות. כך, במקום שהקשר יהיה ישיר מול הגורמים המרכזיים של החברה, הפניות מגיעות אל איש שיווק כלשהו, שירותי מענה לשיחות במיקור חוץ, או אנשי אדמיניסטרציה של החברה, שלא ממש מכירים אתכם ובוודאי לא יודעים לתת תשובות. לכן, אם הליווי האישי והזמינות חשובים לכם, ולרוב הם באמת חשובים, כדאי לוודא מי בדיוק ילווה אתכם, עד כמה הוא זמין, האם הוא יידע בדיוק מה קורה עם הקמפיין בכל עת, וכדומה. זאת כמובן, מבלי להתפשר על ניסיון ויכולות מוכחות.

בואו נסכם…

בחירה בחברת קידום אתרים אינה עניין של מה בכך, עקב מספר בעיות של שקיפות והיעדר פיקוח מקצועי בתחום. לכן, משימת הבחירה הנכונה מוטלת בעיקר על כתפיכם. שימו לב לניסיון, להכשרה ולהצלחות, לעבודה בשקיפות מלאה עם דוחות ברורים על בסיס יומי וחודשי, למגבלות שקיימות בחוזה, ולמידת הזמינות והליווי האישי שתקבלו.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ביי פוסט תואר בחינוך pixabay

תואר בחינוך במכללת תלפיות , תואר לכל החיים