יום שלישי , דצמבר 10 2019
דף הבית / חדשות חמות / גישור: מנקים את העבר כדי להתקדם

גישור: מנקים את העבר כדי להתקדם

השיחה הזו התקיימה בפני בחדר הגישור, בין ירון ואבי, שנקלעו לסכסוך, ובקשו לנסות ליישב אותו. אבל שיחה כזו ודאי מוכרת לכולנו, והיא יכולה להמשך כך עוד זמן רב, תוך האשמות הדדיות, ובעיקר – חיפוש אשמים.

גישור

"ירון: הוא התחיל!


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


אבי: לא. אתה התחלת!

ירון: מה פתאום – זה בכלל אתה שאמרת לי פעם ש……. ומאז אני לא יכול לסלוח לך.

אבי: אה, אז בכלל שכחת, שלפני שאמרתי לך את זה, אתה תקפת אותי ונזפת בי ואמרת לי……

ירון: כן, אבל אתה אמרת לי…….. קודם

אבי:  ואני שמעתי שאמרת ל….. שאני…., אז ספרתי לו שאתה…."

המטענים שכל אחד נושא עמו, רבים, קשים ובמהלך הדרך עברו כבר גלגולים רבים; כל אחד סיפר את סיפורו לאחרים בכמה וכמה הזדמנויות, כשבכל פעם מטבע הדברים, גם הכניס לסיפור (גם אם לא בכוונה) פרשנויות, נימות טון ואמירות קצת שונות. בתגובה לסיפורו, שמע כמובן, דעות, פרשנויות וחוות דעת מבני שיחו, ואלו נטמעו בסיפורו.

כך מתגלגל לו סיפור, כך מלובה האש, וכך קורה ש"הופכים זבוב לפיל".

היריבות והכעס מקבלים מקום של קבע בחיים של המעורבים, וזה מלווה בהרבה כאב וסבל, ומעכיר אווירה בחייהם המשפחתיים או החברתיים או במסגרות העבודה שלהם.  מן כתם שחור שנמצא שם בפנים, גם אם לפעמים נדמה שכבר נשכח.

כשזה המצב, כל אירוע קטן, שמתרחש בין אותם צדדים, הופך ל״מלחמת עולם״, כשכל אחד מהם מגייס לצידו צבא של תומכים ויועצים, וכולם נגד כולם יוצאים לקרבות כואבים.

חבל!!!!

אל חדר הגישור מגיעים פעמים רבות , מקרים, שבעת כניסת הצדדים לחדר ובחינה ראשונית של סיפור המקרה שבגללו הגיעו, קשה בכלל להבין כיצד סיפור שלכאורה נראה פעוט ובר פתרון קל יחסית, הביא אותם ליריבות עמוקה, כעס ואפילו עויינות של האחד כלפי השני.

לשמחתי, באמצעות הכלים המקצועיים שלי כמגשרת, ומומחיותי בניהול שיח בין אנשים, אני מצליחה להנחות אותם לשיחה במהלכה, אנחנו פועלים יחד לקלף את השכבות שכל צד עטה על עצמו במהלך הדרך. לאט לאט מוסרות שכבות ההגנה והפרשנות שנדבקו לכל אחד מהצדדים.
כשזה קורה – הם מצליחים סופסוף, לשוחח שיחה כנה ואמיתית, להביע את שעל ליבם (שהרבה פעמים הסתירו אפילו מעצמם), ולהבין את מקור הכעס והאיבה ביניהם.

פעמים רבות, כאן מתרחש לו מעין קסם, כשלכל היושבים בחדר קל יותר להבין את מקורות הכעס שלהם ואת מה שהוביל אותם לנקודת השבר ביחסים ביניהם. פתאום מתברר להם שהסכסוך בגינו הגיעו לגישור כלל אינו הבעיה העיקרית, וכי מקורו הוא בקושי או צורך אחר של מי מהם שלא זכה למענה נאות.
מכאן קל להם יותר, להישיר מבט זה אל זה, לשוב ולשוחח, להגיד את שכואב להם באמת, ואפילו להתנצל.

כשזה קורה, כבר קצרה הדרך עבורם לחבור יחד, כדי לבנות את הגשר המיוחד להם, שעליו יוכלו לצעוד ולעלות על דרך חדשה של שיתוף, או לכל הפחות להסיר מדרכו של כל אחד מהם אבן נגף שגרמה להם סבל וכאב.

 

אורית גרין-מאירוביץ, עורכת דין ומגשרת.

שנים רבות של עבודה כעורכת דין, ניהול תיקים והופעות בבתי המשפט, הובילו אותי למסקנה שפסקי הדין הטובים ביותר, הם אלו שהצדדים כותבים בעצמם. אני מאמינה, שהגישור הוא האמצעי הנכון הטוב והמיטיב עבור צדדים, המבקשים ליישב מחלוקת ביניהם, ושמחה להיות המגשרת, המסייעת להם לבנות את הגשר. לחדר הגישור אני מביאה את ניסיוני הרב כעורכת דין ואת מומחיותי בניהול קונפליקטים, גישור ובניית הסכמות.

ליצירת קשר: דוא"ל oritagri@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אמבולנס. אילוסטרציה

רוכב אופניים נדרס בכביש 461