יום ראשון , מאי 5 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / החזר מס לשכירים 2017

החזר מס לשכירים 2017

אתם כבר לא צריכים להתמודד עם בירוקרטיה מייגעת ותורים בלתי נגמרים במשרדים ממשלתיים בכדי לקבל החזרי מס!

ביי פוסט fr – freepik portrait-lucky-africanamerican-girl-winning-money-prize-holding-cash-looking-amazed-standing
החזרי מס. אילוסטרציה צילום: freepik

לא מעט אנשים כיום זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017 בגין תשלומי מיסים גבוהים יותר מאלה שהם היו צריכים לשלם בהתאם למשכורתם השנתית.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עד לפני מספר שנים הייתם נדרשים להתמודד עם לא מעט בירוקרטיה מדינית ארוכה ומייגעת עד לקבלת התשובה האם אתם אכן זכאים לקבלת החזרי מס לשכירים 2017 אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בדבר. כיום ישנן בדיקות פשוטות למדי שניתן לעשות דרך האינטרנט ללא צורך בהתמודדות עם בירוקרטיה מתישה או לעמוד בתורים ארוכים ובלתי נגמרים כיאה למשרדים ממשלתיים. בדיקה פשוטה זו תצריך מכם מספר פרטים פשוטים כך שכל אחד מכם יוכל לוודא בקלות רבה שהוא אינו שילם מיסים גבוהים יותר ממה שהיה אמור לשלם. אך למרות השיפור המשמעותי ביעילות בדיקה ברשת, אנשים רבים כיום בוחרים לוותר על אפשרות בדיקת זכאותם בקבלת החזר מס לשכירים 2015 מתוך חשש שהם וודאי ידרשו להתמודד עם הליכים מורכבים וסבוכים שידרשו מהם זמן רב של התעסקות. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי הבדיקה המהירה שניתן לבצע ברשת מספיקה בכדי לוודא שלא שילמתם מיסים שלא לצורך. במידה ונמצא בבדיקה ששילמתם מיסים גבוהים יותר ממה שהייתם אמורים לשלם, אתם זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017 ישירות לחשבון הבנק. אז רגע לפני שאתם מבצעים את הבדיקה, חשוב שתכירו את שיטת חישוב המיסים בישראל, למאמר החדש ביותר באתר.

כך רשויות המיסים בישראל יודעות לחשב את גובה ניכויי המיסים לכל עובד – חישוב משוער של ההכנסה השנתית

שיטת חישובי המיסים בישראל אינה חודשית כפי המקובל לחשוב, אלא שנתית. כלומר, רשויות המיסים לא מתחשבות בסך ההכנסה החודשית של כל עובד אלא מחשבות את ניכויי המיסים על סמך הכנסתו השנתית בלבד. ונשאלת השאלה כיצד רשויות המיסים יודעות כמה כל עובד ירוויח בתום השנה אם היא עדיין לא נגמרה? שהרי תשלומי המיסים יורדים מידי חודש כבר מחודשי העבודה הראשונים בשנה. התשובה לשאלה זו היא המפתח לכל אי דיוקי חישובי המיסים שגורמים לרבים להימצא זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017. רשויות המיסים מעריכות את סך ההכנסה השנתית של כל עובד על פי ההכנסה החודשית כפול חודשי העבודה בשנה. כלומר במידה ועובד מסויים מרוויח כ 10,000 שקלים בחודש, רשויות המיסים ידעו להעריך כי משכורתו השנתית תעמוד על כ 120,000 שקלים בתום השנה (סך ההכנסה החודשית כפול סך חודשי העבודה בשנה). על סמך הערכה זו בלבד רשויות המיסים קובעות את ניכויי המיסים המותאמים לכל עובד. וכעת יש לשאול שאלה נוספת, אם ניכויי המס נקבעים על סמך ההכנסה החודשית, מדוע אנו רואים את הורדות המיסים מידי חודש בתלוש המשכורת? לכאורה פשוט הרבה יותר לחכות לסוף השנה, לראות כמה באמת כל עובד הרוויח ולנכות מיסים מסך ההכנסה השנתית ללא הערכות שגוררות אי דיוקים רבים וזיכוי לא מעט אנשים בקבלת החזר מס לשכירים 2017. אכן הרבה יותר פשוט לחשב את ניכויי המס בסוף השנה, אך רשויות המיסים חוששות שהורדת כל תשלומי המיסים במכה אחת עלולה להכביד על כל התנהלותו הכלכלית של משק בית ממוצע. לכן, רשויות המיסים חייבות להעריך את סך המשכורת השנתית ועל סמך זה לחלק את סך ההורדה השנתית ל 12 תשלומים לאורך כל חודשי השנה.

אספנו עבורכם את כל הסיבות השכיחות ביותר בגינן רבים נמצאים זכאים לקבלת החזרי מס

כעת, לאחר שנגענו בשיטות החישוב ובאפשרות הפשוטה לבדוק האם גם אתם זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017, חשוב שתכירו את כל הגורמים השכיחים ביותר בגינם עובדים רבים נופלים בין הכיסאות ונדרשים לשלם מיסים גבוהים שלא לצורך. הסיבה הראשונה והשכיחה ביותר היא שינויים בסך ההכנסה החודשית באמצע השנה. כפי שהזכרנו מעלה, על סמך ההכנסה החודשית רשות המיסים יודעת להעריך את סך ההכנסה השנתית, שעל פיה נקבעים ניכויי המיסים. לכן, כל שינויי בגובה השכר יגרום לכך שהערכתם של רשויות המיסים תהיה לא מספיק מדוייקת ותיצור פערי מס שיזכו אתכם בקבלת החזר מס לשכירים 2015. לדוגמה אדם שהתחיל את שנת העבודה עם שכר של 10,000 שקלים והוערך על ידי רשות המיסים כעובד שעתיד להכניס כ 120,000 שקלים בתום השנה. אך באמצע השנה, משכורתו קוצצה מכל סיבה שהיא לכ 7,000 שקלים מידי חודש, כלומר כ 84,000 שקלים מידי שנה בלבד. לא אחת רשויות המיסים ממשיכות לנכות מס בשיעור המתאים לאדם המשתכר בכ 120,000 שקלים מידי שנה למרות שבעקבות השינוי בשכרו, ההכנסה השנתית שלו ירדה בעשרות אחוזים. סיבה זו מזכה רבים מידי שנה בקבלת החזר מס לשכירים 2017.

מעבר בין עבודות, יציאה לחופשת לידה או אי התחשבות בנקודות הטבה – כל הסיבות לבדוק מיד את ניכויי המס שלכם!

הסיבה השניה שגורמת ליצירת פערי מס רבים היא מעבר בין עבודות באמצע השנה. מקרה זה דומה למקרים בהם משכורתו של העובד עברה שינוי ולכן אם גם אתם עברתם בין מקומות עבודה במהלך השנה, חשוב לבדוק האם אתם אכן זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017. הסיבה השלישית היא יציאה לחופשת לידה. לא מעט נשים שיוצאות לחופשת לידה נדרשות לשלם מיסים גבוהים יותר מאלה שהן צריכות לשלם בפועל. השכר השנתי נפגע כתוצאה של חופשת לידה מה ששוב מציף את אותה בעיה, חישוב שכר שנתי שגוי המביא לדרישת ניכויי מיסים שלא לצורך. נשים רבות שיצאו לחופשות לידה נמצאות זכאיות לקבל. החזר מס לשכירים 2017. מעבר בין עבודות או יציאה לחופשת לידה מזכירות מאוד את הסיבה הראשונה הכוללת את כל שינויי השכר מכל סיבה שהיא, אך הסיבה הרביעית שונה בתכלית. עובדים רבים כלל לא מודעים לכל הזכויות שלהם, מה שלא אחת גורם להם לשלם מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם. ישנן לא מעט נקודות זיכוי המאפשרות לעובדים רבים ליהנות מהטבות מס משמעותיות. עובדים רבים שלא מודעים לכך לא דורשים את המגיע להם מה שמזכה אותם בקבלת החזר מס לשכירים 2017 בדיעבד. בין כלל הזכאים לנקודות הטבה ניתן למנות את הגרים באשורי פריפרייה, אנשים בעלי נכות כלשהי, מחזיקים בתואר אקדמי, הורים ועוד.

מעט פרטים טכניים אודות קבלת התשלום: התשלום יועבר לחשבון הבנק בתוספת ריבית של 4% מידי שנה ועד שש שנים אחורה בלבד

כעת, רגע לפני שגם אתם בודקים האם אתם זכאים לקבלת החזר מס לשכירים 2017 לאחר היכרות עם שיטות החישוב והמקרים השכיחים ביותר בגינם נוצרים פערי מס, כדאי שתכירו עוד מספר פרטים טכניים אודות קבלת החזרי מס. ראשית, חשוב לדעת כי כל ההחזרים יועברו לחשבון הבנק המעודכן ברשות המיסים. לכן, במידה והחלפתם חשבון בנק ועדיין לא עדכנתם, זה הזמן לעשות זאת. שנית, ניתן לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה. כלומר, במידה ואכן שילמתם מיסים שלא לצורך, תוכלו לקבל את מלוא ההחזרים המגיעים לכם משש השנים האחרונות בלבד. לכן, מומלץ לעבור בדיקה מידי כמה שנים. שלישית, כספי ההחזרים יועברו לחשבון שלכם בצירוף ריבית בת 4% מידי שנה. לכן, אל לכם להסס, אם גם אתם עברתם מקומות עבודה, שכרכם קוצץ, יצאתן לחופשת לידה או לא ניצלתם את מלוא נקודות הזכות, כל שאתם נדרשים לעשות זה בדיקה אינטרנטית מהירה ופשוטה ולקבל את כל המגיע לכם בתוספת ריבית, למאמר החדש ביותר באתר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בסט לינקס צילום freepik2150721538

איך עובד שירות תיקון ביוב? מזיהוי הבעיה עד לפתרונה

תפריט נגישות