יום חמישי , מאי 2 2024

טיפים לניקיון המקלחון

פסח בפתח, וכולנו מנקים במרץ את הבית, חלל הרחצה שלנו הוא בין החללים המאתגרים לניקוי עקב היותו חלל רטוב המתאפיין בהצטברות עובש ואבנית, הן על קירות החלל ובדגש על מקלחון הזכוכית עצמו, חלקי הפרזול ואביזרי האיטום שברוב המקרים עשויים סיליקון וגומי לסוגיו. ישנם מקלחונים שמשטח הזכוכית שלהם עבר ציפוי מיוחד אשר אמור למנוע הצטברות אבנית על המקלחון, אך גם ציפוי זה נוטה להתפוגג עם הזמן עקב שימוש בחומרי ניקיון, קרצוף וגם התיישנות. אז מה נוכל לעשת כדי להחזיר למקלחון את מראהו החדש, המבריק והנקי?

טיפים לניקיון מקלחון. צילום אילוסטרציה canva
טיפים לניקיון מקלחון. צילום אילוסטרציה canva

ראשית נתמקד בניקוי הזכוכית מאבנית ומשקעי סבון: אנו ממליצים להשתמש בחומר שיעודו לטפל בהמסת אבנית, קיימים כאלה לחברות מוצרי ניקיון רבות, לדעתנו אין אחד שעדיף על השני, כולם עושים את העבודה. את החומר שמגיע בדרך כלל בצורת מיכל התזה ובו קצף יש להתיז על אזור הזכוכית ולהיעזר במטלית לחה או כרית קרצוף עדינה על מנת לפזרו באופן אחיד על כל הזכוכית ורק על הזכוכית, להימנע מהתזתו ופיזורו על הפרזול של המקלחון וחלקי האטימה הרכים, להמתין מספר דקות, לשפשף שוב בעדינות את חומר הניקוי ולשטוף לאחר מכן היטב.

לניקוי אביזרי הפרזול שהם הצירים, הזויות והידיות מומלץ גם כן להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לאביזרי נירוסטה, או לחילופין בסבון כלים רגיל לצירים בצפוי עדין יותר אם אתם לא בטוחים שמדובר בנירוסטה, ובהם כדאי להימנע מקרצוף מסיבי על מנת לא לפגוע בו.

בשלב זה הגענו לחלק המאתגר של ניקוי חלקי האיטום של המקלחון הכולל את גומיות האטימה לאורך ומתחת לדלתות המקלחון, והסיליקון שמיועד לאטימת היחידות הקבועות לקירות החלל. הנדי מן למיניהם שהם בעלי יכולת וידע יכולים לפרק את אביזרי האטימה הנשלפים מהמקלחון, לנקות אותם היטב בעזרת חומר לניקוי עובש, או כל סבון פעיל אחר, לשטוף, ליבש ולהחזירם למקומם, וזאת תוך הימנעות מהתזת החומר שמטפל בהצטברות עובש על הזכוכית, באותו חומר ניתן לנקות, מומלץ באמצעות מברשת שיניים ישנה, את הסיליקון ולשטוף. ישנם לצערנו מקרים שבהם גם בשיטה זו לא תצליחו לנקות את העובש ומשקעי הסבון שהצטברו והתפתחו עמוק מידי בגומיות ואיטום הסיליקון, ויהיה צורך להחליפם בחדשים, ולשם כך כבר תצטרכו את עזרת בעל מקצוע בעל ידע בהרכבת מקלחונים.

עלות החלפת הגומיות הנשלפות הינו בטווח של 200-300 ₪, חידוש הסיליקון ייקר בעוד את העבודה המצריכה את פרוק המקלחון הקבוע לשם קילוף הסיליקון הישן, הרכבתו מחדש ומריחת חומר איטום חדש, הפעם רצוי שתוודאו מול המתקין שיבצע זאת בחומר שמונע עד כמה שניתן הצטברות עובש. לאחר מכן יש להימנע מהרטבת האיטום למשך 24 שעות לפחות. ניתן גם בהזדמנות זו לבחור בגומיות שאינן דווקא שקופות, היום ניתן להתקין כאלה בצבעים שונים (שחור, לבן, מוזהב ועוד) בכל מקרה אם ממש הסתבכתם, אנחנו כאן. פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם. האתר שלנו.

באדיבות גלאסיקו עבודות זכוכית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשביל הנופלים קרדיט בשביל הנופלים (14)

בשביל הנופלים: לצעוד ולהכיר את הארץ דרך סיפור חייהם של הנופלים

תפריט נגישות