יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / מה באמת חשוב שתדעו על שפעת?

מה באמת חשוב שתדעו על שפעת?

אולי כשברקע מגיפה עולמית כמו הקורונה, השפעת נדחקה לשוליים, אבל עדיין מדובר במחלת חורף קשה שחשוב להתגונן מפניה ולטפל עם ההידבקות.

קרדיט : RF123 איך תשרדו את עונת השפעת ביי פוסט
קרדיט : RF123

בשיתוף פרמה גורי


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה חשוב לדעת על מחלת השפעת?
ישנם שלושה נגיפי שפעת – שפעת B, A ו- C. סוג A נחשב לחמור מבין השלושה ובכל מקרה, חשוב להבין שנגיף השפעת יכול לשרוד במשטחים בין שעתיים לשמונה שעות ונחשב למדבק מאוד. ניתן להדביק בנגיף עוד לפני שמופיעים תסמיני שפעת, שהנפוצים מביניהם הם כאב ראש, כאבי שרירים, חום גבוה, כאב גרון, נזלת ושיעול טורדני.
עונת השפעת נמשכת לרוב בין אוקטובר למאי וזו הסיבה שכדאי להתחסן נגדו לפני אוקטובר. החיסון הניתן הוא חיסון עונתי בשל המוטציות השונות שיש לשפעת, ועל אף שהנתונים של החיסון טובים יחסית, ישנם אנשים שאינם מתחסנים או חולים גם אחרי שחוסנו נגדו.
בניגוד להנחה הרווחת, החיסון נגד שפעת אינו גורם לשפעת אבל הוא יכול לגרום לתסמינים קלים דמויי שפעת כמו חום וכאבים בגוף, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה. לרוב גם לוקח בערך שבועיים עד שהחיסון מתחיל לעבוד ולכן, בתקופה הזו חשוב להיות ערים לתסמינים המזוהים עם שפעת ולהימנע ממגע עם אוכלוסיות בסיכון כמו קשישים, תינוקות ופעוטות, נשים הרות ובעלי מערכת חיסונית חלשה.

כיצד ניתן להפחית את הסיכוי לחלות בשפעת?
כדאי לנסות להפחית את הסיכוי לחלות בשפעת על ידי שמירה קפדנית על כללי היגיינה כמו שטיפת ידיים בסבון, שימוש באלכוג’ל, עטיית מסיכות, שמירה על מרחק והימנעות ממגע וקרבה לאנשים חולים. תגובתה של המערכת החיסונית קריטית להתמודדות עם נגיף השפעת, ולכן חשוב מאוד לתמרץ ולחזק את המערכת החיסונית כאשר יש מספר דרכים יעילות לעשות זאת:
חשוב לבחון את התפריט התזונתי אם הוא אכן מכיל את הויטמינים והמינרלים החשובים ולהימנע ממאכלים מעובדים או משומרים עתירי סוכר ונתרן. מומלץ לשתות כמות מספקת של מים על מנת למנוע מצב של התייבשות. פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע יכולה לסייע לטובת חיזוק מערכת חיסונית ולהפחית מתח, שאף הוא מהווה גורם להיחלשות המערכת החיסונית. שנת לילה טובה ואיכותית חיונית לתגובה החיסונית, וכדאי להפחית את הלחץ והחרדה במיוחד לקראת השינה, כמו גם לווסת טמפרטורה ולדאוג לתנאים אופטימאליים לשינה, על מנת לישון טוב.
איך סמבוק שחור עוזר להתמודדות עם שפעת?
ישנם תוספים שיכולים לחזק את מערכת החיסון ולקצר גם את משך ועוצמת השפעת כמו סמבוק שחור. צמח המכיל ויטמין P שמעצים את פעילותו של ויטמין C וכן מכיל גם חומצות אמינו חשובות ונוגדי חמצון עוצמתיים להגנה על התאים מפני נזק. על פי מחקרים, האנתוציאנינים בסמבוק השחור משפרים באופן משמעותי את התגובה החיסונית, כך שהסמבוק השחור יכול לסייע גם במניעת הידבקות בשפעת וגם בהתמודדות עם הנגיף.

למידע נוסף אודות סמבוק שחור והפחתת סיכויי מחלת השפעת, היכנסו לאתר סמבוכל מבין פרמה גורי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שידת-מראה. קרדיט לתמונות:ביי פוסט באדיבות בי יוניק עיצוב הבית

ריהוט מראה – הדרך הטובה לשנות את העיצוב של החלל

תפריט נגישות