יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / בהריון? אסור לפטר אותך

בהריון? אסור לפטר אותך

עו״ד יונית גלברג, מומחית לדיני עבודה ומשפט אזרחי

עורכת דין יונית

פוטרת מעבודתך בהריון או במהלך טיפולי פוריות? מדובר בפיטורים לא חוקיים אשר יכולים לזכות אותך בפיצוי כספי! חוק עבודת נשים, תשי”ד – 1954 [סעיף 9] קובע מפורשות כי למעסיק אסור לפטר עובדת בהריון או עובדת העוברת טיפולי פוריות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


איסור הפיטורים על עובדת העוברת טיפולי פוריות חל גם על עובדת שלא נעדרה מעבודתה במהלך הטיפולים וגם על עובדת אשר נעדרה, כאשר לפי החוק, מהרגע בו מבקש מעסיק לפטר את אותה עובדת, עליה ליידע את המעסיק אודות הריון ו/או טיפולי הפוריות שהיא עוברת וכן להמציא אישורים רפואיים מתאימים.

ו"ד גלברג יונית

פסק דין אשר יצא לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק לעובדת אשר פוטרה במהלך טיפולי פוריות פיצוי כספי בגובה של 3 משכורות בשל הפרת חוק עבודת נשים, זאת לאחר שהעובדת פעלה כחוק ויידעה את המעסיק שלה אודות טיפולי הפוריות וכן העבירה את האישורים המתאימים, זאת בתוך 3 ימי עבודה מהרגע בו נודע לה על פיטוריה, כפי שנדרש ממנה בסעיף. בנוסף, נפסק לאותה עובדת פיצוי בגובה של 2 משכורות בשל כך שלא נעשה לה שימוע טרם החליט המעסיק על פיטוריה.

כך גם לעניין פיטורים של עובדת בהריון, כאשר פסקי דין אשר יצאו מפתחו של בית הדין חייבו מעסיקים אשר הפרו את החוק בפיצוי כספי גבוה, זאת גם מבלי שהוכח כי נגרם נזק לעובדת אלא אך ורק בשל סיבת הפיטורים.

פוטרת בצורה לא חוקית? במיוחד בתקופה כה רגישה בחייך, אל תוותרי על זכויותייך!

לייעוץ ראשוני והכוונה, מוזמנת ליצור קשר: yonit@gelberg-law.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מגה לינקס צילום: FREEPIK

להציע בחופשת הפסח? 4 יעדים בחו״ל להצעת נישואין

תפריט נגישות