יום ראשון , מאי 19 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / האם עורך דין תעבורה יכול להציל את רשיונכם?

האם עורך דין תעבורה יכול להציל את רשיונכם?

עבירות תנועה שכיחות מאוד, והן מהוות גורם סיכון מרכזי לתאונות דרכים. בשנת 2022, המשטרה רשמה בישראל כ-4.5 מיליון אירועים של עבירות תנועה. העבירות הנפוצות ביותר היו נהיגה במהירות מופרזת עם 1.5 מיליון אירועים, נהיגה ברמזור אדום עם 500 אלף אירועים, נהיגה בשכרות עם 250 אלף אירועים, נהיגה בלי חגורת בטיחות עם 200 אלף אירועים ואי מתן זכות קדימה עם 150 אלף אירועים. עבירות תנועה יכולות לגרום לנזק גופני, לנהג ולמשתמשי הדרך האחרים וכן לרכוש. הן גם יכולות להוביל לעונש פלילי, כגון קנסות, פסילה מהנהיגה או מאסר

בסט לינקס resized_pexels-photo-2243734
צילום: Jimmy Chan, PEXELS

סכנה לרשיון הנהיגה

מלבד הסכנות הברורות הכרוכות בעבירות תנועה חלק מהעבירות מסכנות את רישיון הנהיגה שלכם. עבירות תנועה מסכנות את רישיון הנהיגה אם הן נחשבות ל”עבירות חמורות”. עבירות חמורות הן עבירות שעלולות לגרום נזק משמעותי לרכוש או לאנשים, או עבירות שמראות על חוסר זהירות או חוסר אחריות של הנהג. להלן כמה דוגמאות לעבירות תנועה שעלולות לסכן את רשיון הנהיגה:

  • נהיגה בשכרות – נהיגה עם ריכוז אלכוהול בדם גבוה מהמותר.
  • נהיגה במהירות מופרזת – נהיגה במהירות גבוהה ממהירות המותרת בדרך לפי השילוט.
  • נהיגה ברמזור אדום – עבירה מסוכנת אשר עלולה לגרום לתאונות דרכים קטלניות
  • אי מתן זכות קדימה
  • נהיגה בנתיב הנגדי
  • נהיגה ללא רישיון בתוקף או ללא רישיון מתאים לסוג הרכב.
  • נהיגה ללא ביטוח חובה.

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כמו כן, עבירות תנועה חוזרות ונשנות, גם אם הן לא נחשבות ל”עבירות חמורות”, עלולות גם הן לסכן את רישיון הנהיגה. המשטרה רשאית לפסול את רישיון הנהיגה של נהג למשך 30 ימים במקרה של עבירת תנועה ראשונה, למשך 60 ימים במקרה של עבירת תנועה שנייה, ולמשך 90 ימים במקרה של עבירת תנועה שלישית. פסילה של רישיון הנהיגה יכולה להיות מכה קשה לנהגים, ואז זו רק עוד סיבה טובה להקפיד על חוקי התנועה.

 

האם יש מה לעשות כאשר מקבלים פסילה

בישראל, קיימים שלושה גופים אשר רשאים לפסול רישיון נהיגה:

המשטרה – רשאית לפסול רישיון נהיגה למשך 30, 60 או 90 ימים במקרה של עבירת תנועה חמורה. במקרה של נהיגה בשכרות, המשטרה רשאית לפסול את הרישיון למשך 90 יום, ואף לתקופה ארוכה יותר במקרים מסוימים.

בית המשפט – רשאי לפסול רישיון נהיגה למשך תקופה ארוכה יותר, עד שלוש שנים, במקרה של עבירת תנועה חמורה, או במקרה של נהיגה בשכרות חוזרת ונשנית.

רשות הרישוי – רשאית לפסול רישיון נהיגה למשך תקופה בלתי מוגבלת, במקרה של נהיגה בשכרות חוזרת ונשנית, או במקרה של נהיגה מסוכנת חמורה.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב”ד) רשאי לפסול רישיון נהיגה של נהגים שאינם כשירים לנהיגה מסיבות רפואיות.הפסילה על ידי המרב”ד מתבצעת לאחר בדיקה רפואית של הנהג אשר כוללת בדיקת ראייה, בדיקת שמיעה, בדיקת תנועתיות, בדיקת מצב נפשי, ובדיקות נוספות בהתאם לצורך.

אם הרישיון נפסל על ידי המשטרה, ניתן להגיש ערר לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הפסילה. אם הרישיון נפסל על ידי בית המשפט, ניתן להגיש בקשה למשפט חוזר בתוך 30 יום ממועד מתן פסק הדין. אם הרישיון נפסל על ידי רשות הרישוי, ניתן להגיש בקשה לשימוע בפני רשות הרישוי. נהג שנפסל רישיונו מסיבות רפואיות ע”י המרב”ד יכול להגיש ערר לבית המשפט

מדוע מומלץ לא להתמודד לבד ולהתייעץ עם עורך דין

עורך דין צורי סבן, ממשרד עורכי דין תעבורה צורי סבן ושות’ מסביר כי ישנן מספר סיבות מדוע מומלץ לא להתמודד לבד עם פסילה של רישיון נהיגה, ולהתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום התעבורה. ראשית, עורך דין מכיר את החוק והפסיקה בתחום התעבורה, ויכול לתת לכם ייעוץ משפטי מקצועי ומקיף. שנית, עורך דין יכול לייצג אתכם בפני המשטרה, בית המשפט, או רשות הרישוי. ייצוג של עורך דין יכול להגדיל את סיכוייכם להימנע מפסילה, או להפחית את משך הפסילה. שלישית, עורך דין יכול לעזור לכם להבין את ההליכים השונים הכרוכים בפסילה של רישיון נהיגה, ולקבל את הסיוע הנדרש כדי לחזור לנהיגה בטוחה. אם רישיונכם נפסל, מומלץ לפנות לעורך דין מיומן בתחום התעבורה בהקדם האפשרי. ייעוץ משפטי יכול לעזור לכם להבין את הזכויות שלכם, ולקבל את הסיוע הנדרש כדי להגן על זכויותיכם.

למידע נוסף בקרו באתר https://www.tsurisaban.co.il/

הישארו מעודכנים בערוץ tiktok

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ביי פוסט. צילום: freepik

מהו בית חולים לכלבים

תפריט נגישות