יום רביעי , ספטמבר 22 2021
דף הבית / דלריצ'ה לשרת התחבורה: שני את מיקום תחנת המטרו

דלריצ'ה לשרת התחבורה: שני את מיקום תחנת המטרו

ראש מועצת גני תקווה פנתה לשרה מיכאלי שתסייע להזיז את תחנת המטרו בקריית אונו לתחום גני תקווה.
היא מזהירה כי בעתיד העומסים בבקעת אונו רק יגדלו וכי יש לפעול לצמצומם. דלריצ'ה מצהירה כי תמשיך להיאבק למען שינוי תכנון המטרו

מימין לשמאל: מרב מיכאלי, ישראל גל וליזי דלריצה במפגש ראשי ערים של מפלגת העבודה. צילום: דוברות מועצת גני תקווה
מימין לשמאל: מרב מיכאלי, ישראל גל וליזי דלריצה במפגש ראשי ערים של מפלגת העבודה. צילום: דוברות מועצת גני תקווה

ראש המועצה המקומית גני תקווה ליזי דלריצ'ה שגרה בימים האחרונים מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי בנושא התחבורה ביישוב. דלריצ'ה פנתה לשרה בעניין המשך סלילת כביש בדרך התקווה מזרחה עד מחלף זרובבל ומבקשת ממנה לכנס את הגורמים הנוגעים בעניין ולפעול לביצוע הכביש באופן מיידי. הנושא השני שאותו מעלה דלריצ'ה הוא שינוי מיקום תחנת המטרו של קו M3 המתוכנן בצומת הרחובות לוי אשכול-מיכאל וולך בקריית אונו ולהעבירה לצומת הרחובות דרך התקווה-דרך המשי בגני תקווה.


  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לטענת דלריצ'ה, הפיתוח העתידי של גני תקווה ושיפור איכות החיים של התושבים תלויים בכביש זה ובמיקום תחנת המטרו ביישוב. יש להם השפעה רבה על אכלוס יחידות דיור רבות והקמת איזור התעסוקה והמסחר המשותף לקריית אונו וגני תקווה. הכביש ומיקום התחנה בגני תקווה יקטינו גם את העומסים על הדרכים האיזוריות שכבר כיום נמצאות בכשל תחבורתי.

היא מסכמת: "מאחר ואין לי ספק, כי טיוב מיקום התחנה כמוצע על ידי המועצה משרת בצורה טובה יותר הן את תושבי גני תקווה, הן את תושבי קריית אונו הגובלת והן את אזור התעסוקה של שתי הרשויות – אין לי ברירה אלא להמשיך ולפעול על מנת לשנות את התכנון, אולם אשמח אם ניתן יהיה לחסוך קיומם של מאבקים כאמור, אשר מטבע הדברים, גוזלים משאבים ציבוריים, ולהורות לצוות המקצועי לבצע חשיבה מחודשת בנושא בשים לב להמלצות הוועדה המחוזית". דלריצ'ה ציינה במכתבה כי היא מבקשת להיפגש עם השרה ולדון איתה בנושאים אלה.

קו המטרו M3, שאורכו משתרע על כ-40 ק"מ וכלולות בו 25 תחנות. תחנות הקו באיזור בקעת אונו מצפון לדרום הן: תחנת כפר גנים בגבול פתח תקווה גבעת שמואל, התחנות לוי אשכול, שלמה המלך וביה"ח תל השומר בקריית אונו, תחנות יגאל אלון ותחנת בקעת אונו באור יהודה ותחנת נתב"ג. זהו קו טבעתי שבחלקו הצפוני מתחיל באיזור התעשיה הרצליה פיתוח. משם יורד לכיוון דרום מזרח דרך מתחם גלילות, רמת השרון ופתח תקווה ומשם דרומה לקריית אונו ואור יהודה. השלוחה המזרחית של הקו תגיע לנתב"ג בעוד השלוחה המערבית שלו פונה לכיוון אזור חולון ובת ים, שם מסתיים בצומת הקוממיות. התוכנית כעת מחכה לאישור הממשלה.

מפת קווי המטרו בגוש דן. צילום: נת"ע
מפת קווי המטרו בגוש דן. צילום: נת"ע

נציין כי זו אינה הפעם הראשונה שהמועצה המקומית גני תקווה מבקשת לשנות את מיקום תחנת המטרו. לאחר שתוכנית המטרו של קו M3 הופקדה להתנגדויות, הגישה המועצה ב-אוגוסט 2020 התנגדות אך זו נדחתה. ב-24.5.2021 הגישה המועצה ליו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות מרדכי כהן בקשה לעיון מחדש בהחלטת הות"ל בעניין השגתה לקו המטרו M3. גם זו נדחתה. לטענת המועצה, בקשתם נדחתה מבלי שקיבלה התייחסות מקצועית. עכשיו מתכננים במועצה המקומית לפנות לערכאות משפטיות.

"תחנת המטרו הוצבה במקום שהוא ברובו שכונת וילות, אין בו כמעט שטחי מסחר ותעסוקה ויש מעט התחדשות עירונית", אומר מהנדס המועצה המקומית גני תקווה ערן חמו, "כשהבנו שהתחנה הזו לא תשרת את איזורי התעסוקה והמסחר של גני תקווה וקריית אונו, ששטחם הכולל הוא 350 אלף מ"ר וכוללים גם יחידות דיור, חיפשנו פתרון. התחנה הצפונית של הקו בבקעת אונו נמצאת בגבול בין פתח תקווה לגבעת שמואל והיא משלבת שני קווי מטרו  M2 ו- M3ולא ניתן להזיזה כי היה מחייבת הזזה של קו נוסף. מכיוון שהמרחק בינה לבין התחנה הבאה חייב להיות מדוד, ראינו שאי אפשר למקם תחנה כפי שרצינו במקור. לכן יצרנו סוג של עיקוף שמאריך טיפה את הקו ושם את התחנה בגבול בין גני תקווה לקריית אונו, בלב איזור המסחר והתעסוקה, באופן שמשרת בצורה הכי טובה את איזור המסחר והתעסוקה ושיפתח אותו לרווחת שני היישובים".

הוא מוסיף: "אם מסתכלים על פריסת קווי התחבורה הציבורית במרחב – קווים של מטרו, רכבת קלה וכו', רואים שגני תקווה נשארה מחוץ לתחום השירות של התחבורה הציבורית. בתקופה שהתחבורה הציבורית אמורה להיות בפרונט ולתת מענה לכל בקעת אונו בעניין פקקי התנועה נשארה אוכלוסייה מאוד גדולה שלא יכולה לקבל שירות של תחבורה ציבורית. אותה אוכלוסייה נאלצת להשתמש ברכב הפרטי ובכך היא תורמת לאותם עומסים המטורפים שיש בכבישים ואין לה שום עתיד. המאבק הוא המאבק של בקעת אונו ולא רק של גני תקווה ומחויבותנו הציבורית היא להמשיך במאבק הזה. אם לא נעשה זאת הבכייה תהיה לדורות".

משרת התחבורה מרב מיכאלי נמסר בתגובה: "שרת התחבורה רואה נדבך חשוב בחיזוק הרשויות המקומיות ותפקידן בקידום הליכתיות, אופניים ותחבורה ציבורית. השרה קיבלה את המכתב וכחלק מהסדרה כוללת של עבודת המשרד עם הרשויות המקומיות, תבחן ותלמד לעומק את כלל הפניות לקראת תעדופן. השרה תשמח להיפגש עם ראש המועצה, לאחר שנכיר לעומק את כלל פעולות המשרד ונסיים ההיערכות לתקציב המדינה".

מעיריית קריית אונו נמסר בתגובה: "בעירייה אין מקבלים את ההתנגדות ותמהים על כך שגני תקווה התעוררה רק עכשיו. בעיריית קריית אונו עובדים שנים רבות על מיקום תחנות המטרו, הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית תוך כדי תאום ביניהם. בעירייה מאמינים בקיומה של תחבורה ציבורית כבסיס לתנועה בכל מרחב בקעת אונו, ובעיר נסללים בימים אלה נתיבי מהיר לעיר בדרך לוי אשכול, הרחוב המסחרי המרכזי של העיר, בד בבד עם התחדשות עירונית והחלפת הבניינים הרעועים בבנייני דירות חדשים. נקודת החיבור המדוברת בין קו המטרו וציר ה'המהיר לעיר' עם נתיבי תחבורה ציבורית, הינה הפתרון הנכון ביותר להסעת ההמונים במרחב בקעת אונו".

 

אולי יעניין אתכם גם: הנה באה הרכבת? החלו העבודות על תחנת הרכבת הקלה בקריית אונו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מופעי אומני רחוב ב"נושמים תרבות" בגן הלאומי קיסריה. צילום: דור פזואלו באדיבות רשות הטבע והגנים

מה עושים בחוה"מ סוכות? מטיילים עם המשפחה בחיק הטבע