יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / הולך בדרכה: אחיה של הדר כהן ז”ל התגייס למג”ב

הולך בדרכה: אחיה של הדר כהן ז”ל התגייס למג”ב

ירין כהן שהיה רק בן 14 בזמן שאחותו נרצחה ע"י מחבל בעת שירותה, התגייס גם הוא למשמר הגבול. אבי המשפחה, עופר, שפועל לאורך השנים להנצחת זכרה של בתו, מספר על הגיוס ורצונו של ירין לשמר את זכרה ופועלה בדרכו

הדר
תמונה מעוצבת - ירין כהן לצדה של הדר כהן ז"ל (קרדיט Haim Marko Maman)

הדר כהן ז”ל נרצחה לפני חמש שנים ע”י מחבל בירושלים במהלך שירותה במשמר הגבול. לפני חודש, אחיה הצעיר, ירין, התגייס גם הוא למג”ב וממשיך את דרכה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אביה של הדר, עופר, מספר: “ירין הרגיש צורך לתרום ולהמשיך את המורשת של הדר. אנחנו ההורים ברגשות מעורבים, אבל הרצון העז שלו גבר על הרצון שלנו”.

ירין היה בן 14, כאשר אחותו הגדולה הדר נרצחה בידי מחבל בשער שכם בי-ם. לדעתו של עופר, האירוע הזה והשנים שעברו מאז – חישלו אותו.

“אין ספק שזה ביגר אותו, הוא הבין את גודל המעשה שהדר עשתה וידע שהגיוס למג”ב משמעותי”.

קרדיט חיים מרקו ממן Haim Marko Maman
קרדיט חיים מרקו ממן Haim Marko Maman

עופר כהן, שפועל מאז הירצחה של בתו להנצחתה, מציין כי יש ביקוש גדול להרצאות שלו: ” זה ממש ברמה של כמעט כל יום הרצאה בכל יחידות צה”ל. הביקוש נובע גם מהירידה בתחלואה וגם הגיוס של ירין עשה הד ברשתות וזה נחשף בצורה רצינית. במקביל אנחנו ממשיכים להנציח את זכרה גם בדף הפייסבוק לזכרה של הדר”. 

האומן והגרפיקאי חיים מרקו ממן, שהכיר ממש במקרה את המשפחה לפני כשנה וחצי, תרם את חלקו בכך שיצר תמונה בה נראה ירין כהן לצד הדר ז”ל, במה שנראה ממבט ראשון מוחשי ביותר. “המשפחה נכנסה לליבי, אני פניתי אליהם מיוזמתי ומידי פעם אני שולח להם תמונות מעוצבות. ספציפית לגבי התמונה האחרונה היא הייתה די מאתגרת, והיה לי חשוב שתהיה על רקע חומות ירושלים”.

לאחרונה, התלווה הזמר והיוצר חנן בן ארי למשפחה בסיור בירושלים: “היינו לאחרונה בירושלים בשער שכם, בכותל ובעוד מקומות יחד עם חנן בן ארי, שהסיפור של הדר נגע לליבו וביקש להיפגש איתנו. הוא עצמו התגורר שנתיים באור יהודה”, סיפר עופר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות