יום רביעי , פברואר 24 2021
דף הבית / אור ירוק: כ-49% מהרכבים הפרטיים עם ליקויים

אור ירוק: כ-49% מהרכבים הפרטיים עם ליקויים

קרוב למחצית מכלי הרכב שנבדקו ב-2020 נמצאו עם ליקויי בטיחות, חלקם חמורים. יהוד מונוסון במקום החמישי בכמות כלי רכב בבעלות פרטית בשיעור לאלף תושבים

בדיקות כלי רכב (צילום אור ירוק)
בדיקות כלי רכב (צילום אור ירוק)

פצצות מתקתקות. אחד מכל שני רכב כלי רכב לא תקין. לאחרונה פורסם שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים עומד להודיע כי מבחן הכשירות השנתי (טסט) אותו נדרשים בעלי כלי רכב פרטי לבצע אחת לשנה, יתקיים אחת לשנתיים.


  הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו


התקנה החדשה תהיה תקפה לכלי רכב בני 3 עד 10 שנים, אך האם כלי הרכב בישראל נמצאים במצב תקינות שמאפשר את הגדלת משך הבדיקה מבלי לסכן את משתמשי הדרך?

48.6% מכלי הרכב שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל בשנת 2020, נמצאו עם ליקויים, חלקם עם ליקויי בטיחות חמורים, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

31,498 כלי רכב נבדקו במהלך שנת 2020 כאשר ב-15,315 כלי רכב נמצאו ליקויים.

* ב-85 כלי רכב (0.3%) נמצאו ליקויים חמורים שחייבו את הורדת כלי הרכב בגרירה.

* 4,040 כלי רכב (12.8%) הורדו מהכביש בגין ליקויים מחייבי תיקון.

* 11,190 כלי רכב (35.5%) נבדקו ונמצא בהם ליקויים מזעריים המחייבים תיקון.

כלי הרכב בפריפריה ישנים יותר, פחות בטיחותיים ומניתוח של עמותת אור ירוק עולה כי כלי רכב ישנים גם מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות.

כלי הרכב הישנים, מהווים כ-13% ממצבת כלי הרכב הכוללת אך מעורבים ב-20% מהתאונות הקטלניות – כלומר מעורבות גבוהה (54%) ביחס למספרם במצבת כלי הרכב.

• ביהוד מונוסון ישנם 441.9 כלי רכב בבעלות פרטית בשיעור לאלף תושבים והיא מדורגת במקום החמישי בכמות כלי הרכב בבעלות פרטית ביחס לכל אלף תושבים.

• בקריית אונו ישנם 398.2 כלי רכב בבעלות פרטית בשיעור לאלף תושבים והיא מדורגת במקום העשרים בכמות כלי הרכב בבעלות פרטית ביחס לכל 1,000 תושבים.

• באור יהודה ישנם 362.8 כלי רכב בבעלות פרטית בשיעור לאלף תושבים והיא מדורגת במקום ה-39 בכמות כלי הרכב בבעלות פרטית ביחס לכל 1,000 תושבים.

בגבעת שמואל ישנם 367.4 כלי רכב בבעלות פרטית בשיעור לאלף תושבים והיא מדורגת במקום ה-35 בכמות כלי הרכב בבעלות פרטית ביחס לכל 1,000 תושבים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נתוני הבדיקות שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביצע, מצביעים על תמונת מצב מסוכנת וכישלון גדול של המשרד עצמו. כל כלי רכב שני לא תקין, וחלק גדול מכלי הרכב הם פצצות מתקתקות שמסכנות את החיים של כולנו.

למול הנתונים הקשים במשרד התחבורה רוצים להאריך את משך הטסט לרכב משנה אחת לשנתיים. החלטה כזאת מהווה פגיעה קשה בתקינות כלי הרכב ובבטיחות.

הארכת מרווח הבדיקות משנה לשנתיים עלולה להגדיל את מספר כלי הרכב הנוסעים בכביש עם ליקויי בטיחות חמורים. במקביל, כל פעולה שמגדילה את טווח הזמנים בין הבדיקות חייבת להיות בהתאמה לחיזוק מערך הבדיקות והאכיפה המשטרתית.

חייבים להוסיף עוד ניידות בדיקה, עוד משקלים ולבצע הרבה יותר בדיקות תקינות כדי לייצר הרתעה בקרב הנהגים שנוסעים עם כלי רכב, שעלולים להוות מלכודות מוות במקרה של תאונת דרכים".

מעל שליש מכלי הרכב נוסעים עם צמיגים לא תקינים

* 32% מהאופנועים והקטנועים נמצאו לא תקינים

951 אופנועים וקטנועים נבדקו כאשר ב-32.2% מהם נמצאו ליקויים (307 כלים דו גלגליים). ב-11.8% מהאופנועים והקטנועים (111 כלי רכב) נמצאו ליקויים מסוכנים אשר חייבו את הורדתם מהכביש.

* 35% מכלי רכב נוסעים עם צמיגים לא תקינים

במסגרת מבצע תקינות צמיגים נבדקו 4,576 כלי רכב. צמיגיהם של 1,603 כלי רכב נמצאו לא תקינים – 35% מכלי הרכב שנבדקו נמצאו עם צמיגים לא תקינים. בתוך כך, 11.3% מכלי הרכב הורדו מהכביש בגרירה או שהורדו בשל ליקויי בטיחות מחייבי תיקון (518 כלי רכב).

יש לציין, כי לתקינות כלי הרכב חשיבות מכרעת במניעת תאונות דרכים. בזמן חירום, הרכב נדרש לעמוד בכוחות גדולים המופעלים עליו והוא צריך להגן על הנוסעים. תקינות קורות הפלדה, המנוע, הבלמים ושאר מערכות הבטיחות יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

הנתונים מלמדים, שכלי רכב רבים עלולים לא לתפקד בשעת חירום ולמעשה להפוך למלכודת מוות עבור הנוסעים ושאר משתמשי הדרך. ככל שכלי הרכב ישן יותר – הוא פחות בטיחותי לנוסעיו. כלי רכב ישנים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפת חומרים מסוכנים בגבעת שמואל ( צילום דוברות העירייה)

כישלון ידוע מראש: הטיפול בתופעת הנפצים והחזיזים