שבת , פברואר 27 2021
דף הבית / עלייה של 60% בנהגי הרכב הפרטיים שנהרגו בערים

עלייה של 60% בנהגי הרכב הפרטיים שנהרגו בערים

עמותת אור ירוק פרסמה את הנתון המדאיג, בו 18 נהגי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019 לעומת 11 שנהרגו ב-2018. בקריית אונו מספר הנפגעים הרב ביותר בבקעת אונו, ביהוד מונוסון נפצעו הכי פחות. בדקנו גם בשאר הערים באזור

תאונה בכביש 461. צילום: אונו ניוז
תאונה בכביש 461 (צילום: אונו ניוז)

18 נהגי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019 לעומת 11 נהגים שנהרגו בערים בשנת 2018 – זינוק של כ-60%, כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.


  הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו


4,834 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2019, כאמור 18 מהם נהרגו, 179 נפצעו קשה ו-4,637 נפצעו קל. בחינת הנתונים, הכוללת גם את הכבישים הבינעירוניים, חושפת כי בכל שנת 2019 נפגעו קרוב ל-10 אלף נהגי רכב פרטי ו-87 מהם קיפחו את חייהם.

היפגעות נהגים ברכב פרטי לפי ערים בבקעת אונו

אור יהודה

2019 : 13 נפצעו סה"כ ב-2019 מתוכם 1 פצוע קשה

מ-2010: 201 פצועים, 2 קשה ו-199 קל

יהוד מונוסון 

2019 : 4 נפצעו ב-2019, 1 קשה ו-3 קל

מ- 2010: 78 נפצעו, 1 קשה ו-77 קל

קריית אונו

201919 נפגעו בשנה החולפת, כולם באורח קל

מ- 2010: 279 פצועים מתוכם 1 הרוג, 5 קשה ו-273 קל

גני תקווה

2019: 6 נפצעו, 1 קשה ו-5 קל,

מ-2010 33 נפצעו סה"כ, מתוכם 4 קשה ו-29 קל

גבעת שמואל

2019: 6 נפצעו כולם קל

מ-2010: 73 פצועים, 1 קשה ו-72 קל

סביון

2019: 4 פצועים כולם קל

מ-2010: 21 פצועים, 2 קשה ו-19 קל

הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדול משמעותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחן. לעומת שנת 2000, הנסועה השנתית גדלה ב-73.2%, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-96.6%, ואילו שטח הכבישים גדל ב-50.7%, ואורך הכבישים גדל ב-21.2% בלבד.

בכל שנה מתווספים לכבישים כ-250 אלף כלי רכב פרטיים. הכבישים הפכו צפופים יותר ויותר בשנים האחרונות וכך גם הערים. בכל צומת עירוני גדל הסיכון לתאונת דרכים כאשר הקונפליקט בין משתמשי הדרך השונים לבין נהגי כלי הרכב הולך וגובר.

בערים רבות באירופה הורידו לאחרונה את מהירות נסיעת כלי הרכב בכל הכבישים בעיר עד ל-30 קמ"ש. מתחילת שנת 2020 נהרגו 136 בני אדם בתחום העירוני ולמרות הסגרים הארוכים והירידה במספר כלי הרכב הנעים בכביש מדובר בעליה בהשוואה ל-131 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התחום העירוני דורש מהנהגים יכולות נהיגה אחרות מאשר הכבישים הבינעירוניים. נהיגה בתוך רחובות צפופים, עם ריבוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים, מחייבים את הנהגים לריכוז מקסימלי ויכולת קריאה של מפת הסכנות.

למהירות הנסיעה יש קשר ישיר עם תאונות הדרכים ובעיקר היכולת להשפיע על חומרת הפגיעה. ריסון ומיתון מהירות הנסיעה יובילו לכך, שגם במקרה ונהג לא שם לב להולך רגל או לרכב אחר, הוא יוכל לעצור בזמן או במקרה של תאונה והתוצאה תהיה כזאת שניתן יהיה להתאושש ממנה.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד רשויות למתן ולרסן את מהירות הנסיעה עד ל-30 קמ"ש כנהוג בערים רבות באירופה. צמצום המהירות יביא גם לצמצום תאונות הדרכים ויציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צוות מתחם החיסונים באור יהודה מחופש (צילום דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית)

פורים בכללית: מתחם חיסוני הקורונה באור יהודה לבש חג