יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / די לאלימות כלפי נשים – מה עושות העיריות בבקעת אונו

די לאלימות כלפי נשים – מה עושות העיריות בבקעת אונו

שורה של אירועי אלימות נגד נשים זעזעו את הציבור. בדקנו ברשויות המקומיות כיצד הן פועלות כדי להבטיח מרחב ציבורי בטוח עבורן בתחום מגוריהן וגם למי הן יכולות לפנות לעזרה

מאבק באלימות נגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)
מאבק באלימות נגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)

בעקבות מקרי האלימות האחרונים כנגד נשים, פנינו לרשויות בבקעת אונו כדי לבדוק מה הן עושות כדי להעלות את המודעות למאבק, כיצד הן פועלות למגר את התופעה, ואל מי ניתן לפנות לעזרה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ביהוד מונוסון, כחלק מהמאבק, הוקמה סיירת נשים עירונית שפועלת מסוף השנה החולפת, יחד עם מחלקה ייעודית שהוקמה באגף לשירותים חברתיים בעירייה.

בגבעת שמואל עובדי העירייה קראו די לאלימות כנגד נשים, באור יהודה פועלים במספר דרכים, ביניהן מרכז ייחודי ליחידים, זוגות ומשפחות. בקריית אונו קידמו אפליקציה ייעודית העוזרת לנשים להרגיש בטוחות במרחב הציבורי.

די לאלימות כנגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)
די לאלימות כנגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)

תמונת מצב בעיריות

יהוד מונוסון

עיריית יהוד מונוסון והאגף לשירותים חברתיים פועלים באופן שוטף למען העלאת המודעות ולטיפול באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה.

כפי שפרסמנו, העירייה בנתה תכנית ייחודית “סיירת נשים יהוד מונוסון לביטחון קהילתי”, פיילוט בשיתוף פעולה עם משטרת מסובים, הפועלת לייצר מרחב נשי ציבורי פעיל וקבוע במרחב הציבורי ובגינות הציבוריות בעיר.

נשות הסיירת תעבורנה הכשרה מסודרת שתיגע בתחומי הדעת של אלימות במשפחה, עבודה קהילתית וביטחון קהילתי רגיש מגדר.

בנוסף, הוקמה לאחרונה באגף לשירותים חברתיים מחלקה ייעודית לטיפול באלימות במשפחה, העומדת בתקשורת שוטפת עם משטרת מסובים הנוגעת לטיוב הקשר עם המשטרה ולשכלול מעני העיר בנושא רגיש זה.

האגף לשירותים חברתיים מפעיל מגוון רחב של מענים טיפוליים הנוגעים באופן ישיר ועקיף לאלימות במשפחה: מרכז גישור שעוסק בפתרון קונפליקטים ויישוב סכסוכים בתוך המשפחה, מרכז ש.י.ל שמעניק ייעוץ ע”י עורך דין בתחום של דיני משפחה. טיפול בהתמכרויות, טיפול בנפגעות תקיפה מינית, טיפול ומניעת התעללות באזרח הוותיק, תחנה לטיפול משפחתי, נתיבים להורות – מרכז טיפולי לילדים ולהורים.

כחלק מהפעילויות בנושא, אמרו בעירייה :”קיימנו, בין היתר, בחודש נובמבר פאנל מרשים עם נשים שיצאו ממעגל האלימות וגם אירחנו את עדי גוזי (שכנתה של שירה איסקוב) שלמעשה שימשה דוגמא, לקהילה שלוקחת אחריות ויכולה לסייע למניעת המוות המיותר הבא”.

כמו כן, מתוכננות פעילויות נוספות בשנת 2021 הנוגעות לכל האוכלוסיות מגיל הרך ועד למבוגרים לדוגמא, פיילוט להכשרת צוותי חינוך בגיל הרך לגן מודע מגדר, תוכניות ליווי לזוגות לפני נישואים , מעגלי גברים ועוד.

בעירייה פנו בקריאה: “זו הזדמנות לפנות באופן אישי לכל אישה או גבר הסובלים מאלימות במשפחה, אל תשתקו ! אם למישהו מכם יש כל חשש פנו אנונימית למוקד 118 או למוקד העירוני,, או ישירות למזכירות האגף יחד נציל חיים! ”

מודעות למאבק באלימות נגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)
מודעות למאבק באלימות נגד נשים (תצלום אילוסטרציה Canva)

אור יהודה

עיריית אור יהודה פועלת במגוון דרכים במאבק כנגד אלימות נגד נשים. בין השאר פועל בעיר מרכז “קרן אור”, שהינו מרכז לייעוץ וטיפול ביחידים, זוגות ומשפחות.

המרכז מספק מענה מקצועי לכל תושב/ת שמתמודד/ת עם בעיית אלימות במשפחה: אלימות בין בני זוג, אלימות ילדים ובוגרים כנגד הוריהם וכן לילדים ובני נוער עדים וחשופים לאלימות בבית.

כמו כן, מתקיימים שיתופי פעולה פנימיים וחיצוניים, ביניהם האגף לשירותים חברתיים וקהילתיים, השיטור העירוני, הרשות הלאומית למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול, מועצת הנשים, מרכז קזז לצעירים ותחנת מסובים כדי להתמודד עם תופעות של אלימות במשפחה.

ניתן לפנות אל המרכז באמצעות העובדים הסוציאליים באגף לשירותים חברתיים וקהילתיים או מגופים ציבוריים אחרים, כמו משטרה, בתי משפט, שירות מבחן או קופות חולים.

הדרך היעילה ביותר לפנייה היא באמצעות המוקד או בטלפון ישירות אל המרכז.

במקביל, העירייה מקדמת מדי שנה קמפיינים הסברתיים שונים להתמודדות עם אלימות כנגד נשים. בשבוע שעבר הופץ מסמך הכולל סימני אזהרה לאלימות במשפחה. למסמך לחצו כאן

בנוסף, בעירייה מקיימים אירועים להגברת המודעות לאלימות במשפחה, בהם רותמים את התושבים להתמודדות עם הנושא.

גבעת שמואל

עובדי העירייה אומרים די לאלימות כנגד נשים. לאחרונה, אנו עדים למקרים קשים מאוד של אלימות כנגד נשים בישראל – אלימות מילולית, פיזית, נפשית, מינית וכלכלית.

עובדי עיריית גבעת שמואל אומרים – די לאלימות! (צילום דוברות עיריית גבעת שמואל)
עובדי עיריית גבעת שמואל אומרים – די לאלימות! (צילום דוברות עיריית גבעת שמואל)

כאות הזדהות והפגנת מעורבות והגברת המודעות למאבק באלימות נגד נשים, ראש העיר יוסי ברודני, מנכ”ל העירייה גבי חדד, יועצת ראש העיר למעמד האישה ועובדי העירייה, התכנסו ברחבת העירייה עם שלטים הקוראים להפסיק את האלימות כלפי נשים.

לקבלת סיוע, ליווי מקצועי או התייעצות בנושא זה, ניתן לפנות לעו”ס תמר ניר, אשר מונתה לאחרונה לטפל בתחום אלימות במשפחה באגף לשירותים חברתיים של העירייה. ניתן לפנות אליה בטלפון: 03-5319327 או בטלפון

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני: “אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות למניעת אלימות בכלל וכלפי נשים בפרט. האלימות ממנה סובלות נשים רבות, אינה נגע ייחודי לשכבות מסוימות בחברה או לתרבות מסוימת, אלא תופעה אוניברסלית, המאפיינת את כל שכבות הציבור והאוכלוסייה.

אלימות במשפחה היא חלק מתופעה חברתית רחבה שפתרונה באחריות כולנו. זה בידיים שלנו תרתי משמע ועלינו לעשות הכל כדי למגר אותה!”

קריית אונו

בעיריית קריית אונו נמצאים בחשיבה ובעשייה מתמדת בנושא צמצום תופעת האלימות כלפי נשים, כפי שמסבירים: “בשנה הנוכחית קידמנו מיזם טכנולוגי, אפליקציית SAFEUP, שניתן להוריד למכשיר הסלולארי, המסייעת לנשים להרגיש בטוחות במרחב הציבורי.

מכיוון שהקהילה בעיר היא חלק חשוב במניעת התופעה, יצרנו בעירייה הכשרה לשגרירות הביטחון ברשת, מקרב תושבות העיר, בשיתוף פעולה עם SAFEUP ואגף הרווחה”.

צמצום תופעת האלימות כלפי נשים – משמעותה חבירה של כל הגורמים בשיתוף הקהילה על מנת לגמר תופעה זו ועל מנת להעלות את רמת המודעות ולחבר את כל גורמי המקצוע בעירייה אשר נוגעים בנושא זה לאורך כל השנה.

ליאת תמיר, יועצת ראש העיר למעמד האישה מסרה: “רובנו מכירות את תחושת הפחד בהליכה במקומות ציבורים חשוכים, ואת ביצוע שיחות טלפון מדומות/אמיתיות רק בכדי להרגיש בטוחה”.

להורדת אפליקציית safeup באנדרואיד או באייפון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות