יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / האם תושבי קריית אונו ויהוד-מונוסון יקבלו החזרים על רווחי תאגיד המים?

האם תושבי קריית אונו ויהוד-מונוסון יקבלו החזרים על רווחי תאגיד המים?

ההחלטה של תאגיד 'מי אונו' על החזרת רווחים לצרכנים אמנם אושרה בישיבות המועצה של קריית אונו ויהוד-מונוסון, אך היא מותנית כעת באישור הממונה על תאגידי המים והביוב

עיצוב ללא שם – 2022-07-11T200348.827
צילום canva

כסף יש כמו מים, אך נראה כי מוקדם מדי לחגוג. בתאגיד ‘מי אונו’, תאגיד המים והביוב המספק שירותים לעיריות קריית אונו ויהוד-מונוסון, הוחלט להחזיר רווחים שנצברו לצרכני התאגיד (תושבים ועסקים).


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בישיבת הדירקטוריון של התאגיד מתאריך 25.05.22 הוחלט כי הרווח של התאגיד בשנת 2020, יועבר ישירות לצרכנים במקום בחלוקת דיבידנדים לעיריות כפי שנעשה עד כה.

ההחלטה הזו התקבלה בשל התנגדות של רשות המים לחלוקת הדיבידנד, וגם בגלל תשלום מס אשר יחול עליו, וזאת בעקבות פקיעת הוראת השעה שאפשרה בעבר את חלוקת הדיבידנד לעיריות בפטור ממס.

ההחלטה הייתה נתונה בהסכמה של בעלי המניות בחברה, ולפיכך הנושא הובא לאישורי המועצות בערים קריית אונו ויהוד-מונוסון אשר אישרו את ההחלטה. כעת ההחלטה ממתינה לאישור הממונה על תאגידי המים והביוב, ובשתי הערים מתכוננים לתהליך ארוך ונחוש עד שההחלטה של הדירקטוריון תיושם, אך כרגע אין צפי מתי ייכנס הכסף בפועל.

הרווחים של התאגיד בשנת 2020 מתושבי שתי הערים יסתכמו בסך של 7.5 מיליון שקלים – 5.1 מיליון שקלים מקריית אונו ו-2.4 מיליון שקלים מיהוד-מונוסון, שצפויים להסתכם בהחזר של כמה מאות שקלים לכל תושב.

מעיריות שתי הערים נמסר כי הרווחים היפים של התאגיד התאפשרו בשל היותו ארגון רזה המנוהל נכון ובשל אחוזי גבייה גבוהים.

חבר מועצת עיריית יהוד-מונוסון עו”ד הדר מימון התייחס להחלטה:

“צר לי לקלקל ולפזר את עננת העשן המיטיב כביכול, אבל לדעתי הציבור צריך להתייחס לידיעה הזו בספקנות רבה.

חשוב שהתושבים יידעו שהכוונה הראשונה ולפחות אחת מיני רבות שנבחנו ע”י הרשויות ממש לא הייתה לחלק עודפי כספים לציבור הרחב כי אם להעביר את הכסף לקופת העיריות.

לכך היו השלכות כאלו ואחרות שנשקלו אף הן ואת ההחלטה האחרונה שנתקבלה קיבלו למעשה בלית ברירה – כשכל האופציות האחרות נחסמו משפטית או התגלו כלא כלכליות.

אני מציע לציבור כשמדובר ב”שנת בחירות” להתייחס לכל גילוי של “נדיבות” כביכול של השלטון בחשדנות רבה.

מזלו של הציבור שצירוף הנסיבות שנוצר כאן הפעם פועל לטובתו, אבל שוב אני לא רוצה לקלקל אבל לדעתי הכל עדיין תיאורטי עד לאישור הממונה, כך שעד שהכסף באמת יגיע, אם בכלל, לחשבון הבנק של מי מהתושבים, הדרך עוד ארוכה מאוד“.

בעיריית יהוד-מונוסון הגיבו לדבריו של מימון:

“החלטת דירקטוריון תאגיד המים והביוב “מי אונו” להשיב את רווחי התאגיד לשנת 2020 הובאה בפני מועצת העיר בישיבתה מיום 4.7.22 ומועצת העיר אישרה את החלטת דירקטוריון התאגיד.

כפי שעלה הדבר בדברי ההסבר לישיבה ובמהלכה, מותנה ביצוע ההחזר בפועל גם באישור הממונה על תאגידי המים והביוב. עם קבלתו, יוכלו תושבות ותושבי העיר לקבל החזר כספי בשיעור של כ-300 ₪, לכל בית אב.

בניגוד לטענת חבר האופוזיציה, ניתן היה להעביר הרווחים בסך של 2.4 מיליון ₪ לקופת העירייה לשימוש לטובת כלל תושבי העיר, בכפוף לתשלום מס, אך הוחלט הפעם לנהוג אחרת.

טענותיו הפופוליסטיות שעולות כעת, משום מה, לא נשמעו בעת ישיבת המועצה, כאשר הצביע פה אחד עם יתר חברי מועצת העיר בעד ההחלטה, אלא רק בפנייתו אל “אונו ניוז”.

בתגובה לאמירות העירייה כי הצביע בעד אמר מימון “מזלו של הציבור שצירוף הנסיבות  שנוצר כאן הפעם פועל לטובתו ובזה תמכו והצביעו כל חברי מועצת העיר ובכללם אני”.

אולי יעניין אותך גם:

הורוסקופ שבועי: תחזית לילידי כל המזלות 10.7.22-16.7.22

עיריית יהוד-מונוסון הפסידה במשפט בו ביקשה מבעלי מוסך להתפנות מהשטח

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סופר פארם סניף פארק אונו. צילום באדיבות סופר פארם

סופר פארם מגייסת עובדים/ות לסניף פארק אונו

תפריט נגישות