יום שלישי , מרץ 19 2024
דף הבית / כישלון ידוע מראש: הטיפול בתופעת הנפצים והחזיזים

כישלון ידוע מראש: הטיפול בתופעת הנפצים והחזיזים

העיריות מציגות מאמצים לצמצם את התופעה המסוכנת, לצד כוחות השיטור. בפועל, כמו בכל שנה, התושבים ממשיכים לסבול ומחכים עד יעבור זעם. טיפול העיריות - עושים סדר

אכיפת חומרים מסוכנים בגבעת שמואל ( צילום דוברות העירייה)
אכיפת חומרים מסוכנים בגבעת שמואל ( צילום דוברות העירייה)

חג פורים בפתח. לצד משלוחי המנות, שלל התחפושות והמשחקים, תושבי בקעת אונו נאלצו “להתרגל” בשנים האחרונות לתופעת הנפצים והחזיזים, שמטרידה את מנוחתם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


קצין אג”מ במרחב דן, סנ”צ שי תירם, הדגיש לאחרונה בריאיון, כי המשטרה לא תתפשר על אכיפה משמעותית בנושא, אך גם הוא הודה כי אין אפשרות ריאלית למגר 100% מהסחר בצעצועים מסוכנים.

בקרב העיריות עסוקים באכיפה מוגברת לקראת החג לצד העלאת המודעות לנושא בקרב התלמידים ובני הנוער.

נדמה, כי השנה, הרשויות בבקעת אונו, חלקן בשיתוף עם כוחות השיטור, מנסות להילחם בתופעה, אך בפועל התושבים ממשיכים לסבול מקולות הנפץ העזים ודי הרימו ידיים, או בעצם נאלצים לחיות את השגרה הכפויה.

בקעת אונו תמונת מצב

• שמים סוף לחזיזים ולנפצים בקריית אונו

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה דחופה בעירייה, ביחד עם משטרת ישראל ונציגי תושבים, במטרה לפתור באופן מיידי את בעיית רעש הנפצים והחזיזים בעיר בשעות הערב והלילה.

תופעת הרעש המטריד והמבהיל מחזיזים ונפצים, המפריע את מנוחת השכנים, קיימת אמנם בכל רחבי הארץ לקראת חג פורים, אך ישראל גל, ראש העיר, החליט לכנס את כל הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשטרה כדי למצוא פתרון דחוף לבעיה באופן מקיף.

לאחר דין ודברים והקשבה לטענות התושבים ולדברי המשטרה, הובהר לכל המשתתפים שבהיעדר מידע מודיעיני ושיתוף פעולה מצד התושבים במסירת פרטים מזהים, הידועים להם, הציפייה שהמשטרה ופקחי העירייה יוכלו לפתור את הבעיה באופן מלא – אינה ריאלית.

ישראל גל, בסיכומם של דברים, אמר כי הבעיה לא תיפתר ללא שיתוף פעולה של כולם: משטרה, עירייה, תושבים, הורים וילדים. לכן, בעקבות הישיבה, העירייה החלה מיד בהסברה להורים, דרך מערכת החינוך והרשת החברתית, כדי שהורים ידברו על כך עם הילדים ויוודאו, שהם או חבריהם, אינם מחזיקים בנפצים, חזיזים וזיקוקים.

ישראל גל וסנצ הוד לוי מפקד מסובים (צילום דוברות קריית אונו)
ישראל גל ראש עיריית קריית אונו וסנ”צ הוד לוי מפקד מסובים עם חברי משמר שכונת רייספלד (צילום דוברות קריית אונו)

העירייה מצידה, הציבה מאבטחים בפארקים לקראת חג פורים, משמרות השכונה ייתנו יד, פרטים מזהים של מפרי סדר יועברו למשטרה על ידי תושבים מתלוננים, שמות של נערים פורעים יועברו לטיפול המחלקה לקידום נוער ויתקיימו פעילויות הסברה לילדים ונוער בשיתוף מוגנות נוער של מחלקת אלימות, סמים ואלכוהול, ובנוסף, יופעל חוק העזר העירוני למניעת רעש מחזיזים ופצצים, כולל הטלת קנסות הקבועים בחוק.

זאת, כהמשך ישיר לפעילות שהמשטרה ואגף בטחון, חירום ופיקוח עשו עד כה: הצבת מצלמות נוספות, תגבור מקומי של חמישה שוטרים ושל שלושה פקחים עירוניים והמשך הסיורים והפעילות הגלויה והסמויה.

ישראל גל, ראש העיר: “אנחנו חייבים לשלב ידיים. בואו נדבר עם הילדים וננחה אותם איך לנהוג במרחב הציבורי מתוך התחשבות ואיך למצוא דרכים אחרות לפרוק את המתח שהצטבר.”

• גבעת שמואל: הפיקוח העירוני והשיטור הקהילתי באכיפה מוגברת לקראת פורים

מבצע האכיפה בגבעת שמואל כלל בין היתר מכירת צעצועים מסוכנים והשימוש בהם ובכלל זה נפצים וחזיזים, על מנת להבטיח את בריאותם ושלומם של ילדי העיר.

כמידי שנה לקראת חג הפורים, חוזרת לחיינו התופעה המסוכנת והמטרידה של נפצים וחזיזים. אמצעים אלו יוצרים גִיצים בעת השימוש ואלו עלולים לגרום להתלקחות התחפושת או הבגדים.

במהלך השבוע האחרון, פקחי העירייה בראשותו של מנהל הפיקוח העירוני, שמעון ברוכים, והשיטור הקהילתי, בראשותו של המש”ק יורם ישורון, יצאו למבצע אכיפה מוגבר כנגד העוברים על חוק איסור מכירת צעצועים מסוכנים והשימוש בהם ובכלל זה נפצים וחזיזים, על מנת להבטיח את בריאותם ושלומם של ילדי העיר ולסייע במיגור התופעה המסכנת את שלום הציבור.

המבצע המשולב, שמתנהל בהנחיית ראש העירייה יוסי ברודני, ובשיתוף פעולה מלא של השיטור הקהילתי וצוותי הפיקוח העירוניים, כלל אכיפה בגין השימוש בנפצים – במסגרת מבצע אכיפה והסברה שהעירייה החלה לבצע לקראת חג הפורים ועקב עלייה בשימוש בנפצים לקראת החג.

במקביל, עם חזרתם של ילדי העיר ללימודים, התקיימו בבתי הספר פעילויות הסברה לילדים בדבר הסכנות הצפויות משימוש באמצעים מסוכנים אלו, במטרה להגביר את המודעות ולמגר את התופעה.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “השימוש בנפצים גורם לחרדות בקרב ילדים, הלומי קרב ובעלי חיים, ועלול לסכן את חיי המשתמשים בהם. לא נאפשר פגיעה בחיי התושבים ונמשיך לשמור על איכות החיים בעיר.

המבצע נועד על מנת שנוכל כולנו לעבור את חג הפורים בבטחה וליהנות ללא חשש מהתופעות המסוכנות של נפצים וחזיזים, תוך שמירה על הסדר הציבורי ועל הביטחון והבריאות של תושבות ותושבי העיר. אני מודה לצוותי השיטור הקהילתי ולפיקוח העירוני על עבודתם החשובה גם בימים אלה”.

• עיריית אור יהודה במבצעי אכיפה משולבים

עיריית אור יהודה פועלת במגוון דרכים כדי להתמודד עם תופעת הנפצים בפורים. במהלך התקופה האחרונה מתקיימים מבצעי אכיפה משולבים בהובלת יחידת השיטור העירוני, שפועלת הן בקרב בתי העסק והן באמצעות מידע שמתקבל, כדי למנוע מקרים של השלכת חומרים מסוכנים.

במבצעים לוקחים חלק גם משרד הכלכלה, יחידת הרישוי של תחנת מסובים ויחידת הכלבנים, הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול שפועלים לאיתור נפצים וחזיזים ברחבי העיר.

המשטרה בפעילות הסברה באור יהודה (צילום דוברות המשטרה)
המשטרה בפעילות הסברה באור יהודה (צילום דוברות המשטרה)

במסגרת אחת הפעולות, עיכבו השוטרים אל תחנת המשטרה קטין בן 16 בחשד למעורבות בהחזקה וסחר בצעצועים מסוכנים ובתום חקירתו הוא שוחרר, כאשר כלל האמצעים הפירוכטניים הוחרמו והועברו להשמדה על ידי מערך החבלה המשטרתי.

כמו כן, העירייה פועלת באמצעות הסברה למניעת שימוש בצעצועים מסוכנים, בדגש על שמירה על הלומי קרב ונפגעי החרדה.

• גני תקווה: שוטרי השיטור היישובי בפעולה

מענה לתופעת הנפצים ניתן בתקופה זו הודות לשוטרי השיטור היישובי ביחד עם פקחי המועצה, במסגרת יחידת השיטור היישובי שהוקמה זה מכבר בגני תקווה. פעילותם הגלויה והסמוייה הובילה לתפיסת כ-4 אירועי נפצים במהלך חודש ינואר.

ממועצת גני תקווה נמסר, כי האכיפה הגלויה, כמו גם הסמויה, תמשיך להתגבר ככל שנתקרב לימי החג ויחידת השיטור תנהג ביד קשה בפורעי החוק.

משמרת ראשונה של צוות השיטור היישובי בגני תקווה (צילום: רס"מ מוטי קופלמן)
משמרת צוות השיטור היישובי בגני תקווה (צילום: רס”מ מוטי קופלמן)

“אנו קוראים לתושבי היישוב ליצור קשר עם מוקד 106 של גני תקווה, בכל מקרה בו הם עדים למשחקים מסוכנים בנפצים, על מנת לאפשר למשטרה להגיע בזמן ולתת מענה.

בנוסף, אנו קוראים להורים ולילדים אשר לוקחים חלק בפעילות הזו, על מנת להזכיר את הסכנות הטמונות במשחק בנפצים, להזכיר את הלומי הקרב אשר חווים את תקופת הנפצים כגיהינום עלי אדמות, ואף להזכיר את בעלי החיים המבוהלים והמפוחדים.

כולנו תקווה, שבעזרת אכיפה משטרתית, התגייסותם של ההורים והבעת סולידריות של הציבור – נצליח למגר את התופעה”, אמרו במועצה.

• סביון: מפגשי זום

מהמועצה המקומית סביון נמסר: “לקראת פורים, קיימנו מפגשים בזום לתלמידי כיתות ה’-ט’ והצוות החינוכי, עם יוסי צרויה השוטר הקהילתי של סביון, שהסביר לתלמידות ולתלמידים על הסכנות הפיזיות בשימוש בנפצים, על הרעש ועוגמת הנפש שהם גורמים לתושבים ועל ההיבטים הפליליים בשימוש בהם.

תלמידים בסביון במסע הסברה (צילום דוברות סביון)
תלמידים בסביון במסע הסברה (צילום דוברות סביון)

כמו כן, התלמידים נרתמו ויצאו למסע הסברה, בו חילקו דפי מידע בנושא ברחבי הישוב”.

• עיריית יהוד מונוסון נערכת לפורים באופן מקיף. מהעירייה נמסר: “אנו עובדים בשת”פ מלא עם משטרת מסובים. סיורי השיטור העירוני תוגברו בהתאם.

בנוסף, מידעים שהתקבלו לגבי מסיבות ואירועים שונים הועברו לידיעת המשטרה. מעבר לכך, מתבצעת פעילות הסברה למניעת השלכת נפצים וחזיזים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק

פועל נפל מגובה במהלך עבודתו באתר בנייה ביהוד ונפצע בינוני

תפריט נגישות