שבת , מאי 4 2024
דף הבית / מעיין קניגסברג מגבעת שמואל ואופיר אבישי מקריית אונו מתחרות במשחקי העולם

מעיין קניגסברג מגבעת שמואל ואופיר אבישי מקריית אונו מתחרות במשחקי העולם

17 ספורטאי וירטוס ישראל מייצגים את מדינת ישראל במשחקי העולם של הארגון העולמי Virtus שמתקיימת השבוע בצרפת בעיר וישי

מעיין קניגסברג מגבעת שמואל . צילום: וירטוס ישראל
מעיין קניגסברג מגבעת שמואל . צילום: וירטוס ישראל

עמותת וירטוס ישראל מקיימת מזה 36 שנים פעילות ספורט תחרותית-הישגית ב-20 ענפי ספורט שונים (אולימפיים ושאינם אולימפיים)  מונה כיום כ-4000 ספורטאים וספורטאיות עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון, מכל רחבי הארץ.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אחת לארבע שנים מקיים הארגון הבינלאומי את תחרות משחקי העולם ואחת לשנתיים את משחקי אירופה. במקביל מתקיימות תחרויות במהלך כל השנה במדינות שונות ברחבי העולם. לפני כ-10 חודשים, בחודש יולי 2022, השתתפו 15 ספורטאי וירטוס ישראל במשחקי אירופה בקרקוב פולין וגרפו 22 מדליות, מהן 7 מדליות זהב בענפים ריצה, קפיצה לרוחק, רכיבת אופניים וטניס.

במשחקי העולם שמתקיימים השבוע (בין התאריכים 4-10 ביוני) בוישי צרפת ייטלו חלק מאות ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי העולם, בתחרויות רב ענפים. 17 הספורטאים שייצגו את ישראל במשחקי העולם, יתחרו בשבעה ענפי ספורט: רכיבת אופניים, אתלטיקה, חתירה, טניס, טניס שולחן, ג’ודו ושחייה. יחד עמם ייצאו 8 מאמנים ואנשי צוות. הורי חלק מהספורטאים יתלוו אף הם.

בין הספורטאים יש לנו גם נציגות מקומית: מעיין קניגסברג מגבעת שמואל ואופיר אבישי מקריית אונו מתחרות במשחקי העולם בוישי צרפת יחד עם חבריהם  לעמותת “וירטוס ישראל”.

שתי הספורטאיות המתמודדות עם מוגבלות ומתחרות בתחרויות משחקי העולם, קצרו הישגים וגביעים רבים ומאמינות שהכל אפשרי.

מעיין קניגסברג, בת 25, מגבעת שמואל, מתמודדת עם הנמכה קוגניטיבית, ומאחוריה הישגים רבים , כולל התואר “אלופה” בריצה.

מעיין החלה להתאמן בגיל 17 והיא זכתה במקומות ראשונים בארץ ובחו”ל בריצה וריצת שלג.

בינואר 2022 שברה את הרגל והחל פרק החלמה ארוך, במהלכו  הוריה הבינו שיתכן  שמעיין  לא תוכל לחזור לריצה תחרותית. בהתייעצות עם פיזיותרפיסט ספורט הוח לעבור לחתירה.

בחצי השנה האחרונה היא מתאמנת בחתירה  ובתחרות תתחרה בתחום זה.

מעיין אוהבת ספורט ואמנות, מתנדבת במוזיאון פ”ת לאומנות ועובדת כאחראית משמרת ב”סיפור חוזר” , חנות יד שניה שמפעילים אנשים עם צרכים מיוחדים של עמותת “שכולו טוב”. לאחרונה הממונים הציעו לה לנהל את החנות כי הפגינה אחריות ויכולת ניהולית.

מעיין לומדת ב”בר אילן”  לימודי תעודה בפסיכולוגיה במסגרת שמשתפת פעולה עם בית איזי שפירא החלום שלה  הוא לספר את סיפור חייה ולכתוב שירים.

בעתיד היא רוצה לעסוק במקצוע טיפולי, לסייע לאנשים ולתרום את חלקה לחברה.

יחד עם מעיין טסה לתחרויות אופיר אבישי, 25, מקריית אונו המתחרה בתחום הטניס.

אופיר מתמודדת עם  לקות ראייה ולקות שמיעה, שלא מנעו ממנה לזכות במדליות רבות, בתחרות

בלוקסמבורג ב-2013  זכתה בזהב, בארה”ב ב-2015  זכתה בזהב ובפולין 2022 זכתה במדליית ארד.

גם בתחרויות בארץ אופיר מנצחת כל הזמן , יש לה מוטיבציה בלתי רגילה והיא כל חייה נלחמה כדי להגיע להישגים : לדבר, לשחק טניס, בשירות לאומי, לנהוג ברכב. היא ממוקדות במטרה ובאימון אינטנסיבי.

כילדה אופיר רצתה לקחת חלק בחוג של ילדים רגילים. נרשמה לשיעורים פרטיים בטניס והתגלתה כבעלת מוטיבציה ואמביציה, המאמנים הכניסו אותה לקבוצה של ילדים רגילים והיא החלה להשתתף בתחרויות בארץ ובחו”ל.

אופיר אבישי. צילום: וירטוס ישראל
אופיר אבישי. צילום: וירטוס ישראל

אופיר שרתה שירות לאומי במהלכו למדה מזכירות רפואית. בסיום השירות התקשרו אליה מתל השומר שם סיימה שירות בהצטיינות והציעו לה משרה וכיום היא עובדת בבנק הדם של תה”ש, בתפקיד שדורש אחריות במשרה מלאה.

החלום הנוכחי שלה הוא לצאת מהבית למגורים עצמאיים והיא מאמינה ש”מחשבה יוצרת מציאות והעקשנות וההתמדה משתלמת”

ראובן אסטרחן, ראש המשלחת ומנהל הספורט בעמותה מסר: “בכל פעם מחדש אנחנו נפעמים מחדש מהרצון העז של הספורטאיות והספורטאים המיוחדים שלנו להתמודד עם כל קושי ואתגר ועם הרצון שלהם לממש את יכולותיהם. בוירטוס ישראל – העמותה למשחקים מיוחדים אנחנו מייצרים שינוי וגאים בכל אחת ואחד מאלפי הספורטאים שלנו. חברי המשלחת התאמנו והשקיעו שעות רבות לקראת משחקי העולם, חלקם אף השתתפו במשחקי אירופה שהתקיימו לפני כ-10 חודשים והצליחו להשיג 22 מדליות, מהן 7 מדליות זהב. עבורם ועבורנו ההשתתפות היא הניצחון הראשון, ואנחנו מייחלים לחזרתנו לארץ עם חוויות ומדליות נוספות”.

  

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון (תמונת ארכיון). צילום לי דניאל

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח בגבעת שמואל?

תפריט נגישות