יום ראשון , מאי 19 2024
דף הבית / תחנות השיטור הקהילתיות בבקעת אונו מגייסות מתנדבים ומתנדבות

תחנות השיטור הקהילתיות בבקעת אונו מגייסות מתנדבים ומתנדבות

תפקידם העיקרי הוא להנגיש את שירותי המשטרה לקהילות אשר מתקשות לבצע את שירותים אלה באמצעות אתר האינטרנט או בהגעה פיזית לתחנה, ובמקביל ממפים את האזורים היותר מועדים לפורענות בכל עיר בבקעה ומתבגרים אותו מבחינת נוכחות. כעת מגייסות התחנות הקהילתיות אזרחים המעוניינים להתנדב

רס”ב אילן מזרחי-שוטר קהילתי של קריית אונו. צילום:דוברות המשטרה
רס"ב אילן מזרחי-שוטר קהילתי של קריית אונו. צילום:דוברות המשטרה

תחנות השיטור הקהילתיות בבקעת אונו מגייסות מתנדבים למערך. רס”ב אילן מזרחי, איש משטרה מעל ל-30 שנה, ובשבע השנים האחרונות הוא השוטר הקהילתי בתחנת קריית אונו מספר על תפקיד השוטר הקהילתי בעיר, ומסביר מדוע חשוב שכמה שיותר מתנדבים יתגייסו לטובת השיטור הקהילתי בעיר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“השוטר הקהילתי הוא לא שוטר כמו בתחנת משטרה רגילה שמקבל קהל ונותן שירותי משטרה. היום בכדי להגיש תלונה אפשר או לפתוח מחשב ולהגיש בצורה מקוונת, או לגשת לתחנת משטרת מסובים החולשת על אזורנו ושם להגיש תלונה”.

אילו שירותים נותן השוטר הקהילתי?

“השוטרים הקהילתיים בעיקר עוזרים להנגיש את שירותי המשטרה לאוכלוסיות שמתקשות בכך, אם זה מבוגרים, בעלי מוגבלויות כאלה ואחרות ועוד. בנוסף אנו מסייעים לתחנה האזורית במקרים כמו סכסוכי שכנים או מטרדים לציבור להם התחנה לא יכולה לתת מענה.

בנוסף התחנה הקהילתית עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם העירייה, ובעיקר מחלקות הרווחה והחינוך כדי למפות לדוגמא התנהגות אלימה או הידרדרות לסמים ואלכוהול בקרב בני נוער וביצוע פרויקטים מסוימים בקהילה כדי לעזור לאותם בני נוער”.

איך עוזר השוטר הקהילתי לפתרון מקרים כמו סכסוך בין שכנים?

“השוטרים הקהילתיים מכירים היטב את הנפשות הפעולות ויודעים להציע פתרונות ע”י שיח משותף בין הצדדים התורם להרגעת הרוחות, הפנייה לבתי משפט ומסביר לאנשים את החוק”. בנוסף נותן השוטר הקהילתי מה שאני מכנה טיפול משלים לטיפול של תחנת המשטרה האזורית”.

מה הכוונה טיפול משלים?

“לדוגמא אם אני יודע שיש גינה מסוימת בה מתקבלים הרבה תלונות על מטרדי רעש, או שכונה בה אנו יודעים ממיפוי של השטח שבה התבצעו הרבה גניבות של רכבים, אז אני יודע בתור השוטר הקהילתי להפנות את השוטרים והמתנדבים שלנו לאותה שכונה או גינה ולבצע בה פעולות יזומות של סיור כדי לייצר יותר הרתעה, כדי שהגנב הפוטנציאלי יבין שלא כדאי לו להסתכן וזה יוביל למיגור התופעה”.

דוגמא נוספת שרלוונטית מאוד לתקופה זו היא מיגור השימוש בנפצים. לקראת פורים וחודשי הקיץ אנו מבצעים יותר פעולות יזומות, תופסים נערים שמשליכים נפצים, מזהירים ובחלק מהמקרים אף מחליקים קנסות ובכך מביאים להפחתה ומיגור של התופעה הזו”.

איך ניתן להשיג את השוטר הקהילתי?

“היום ניתן להשיג את השוטר הקהילתי בטלפון האישי שלו, שמפורסם באתר המשטרה וגלוי לכל. בעבר הייתה קבלת קהל במשרד התחנה הקהילתית אך זה לא קיים כיום. כל אדם אשר מבקש להגיש תלונה והוא מתקשה בכך יכול להתקשר לשוטר הקהילתי ולקבל הסברים והדרכה.

כעת אתם מחפשים מתנדבים?

“למרות העבודה הרבה שאנו מבצעים, אנחנו זקוקים לעוד מתנדבים, תושבי ערי בקעת אונו שיגיעו וייסיעו בפעילות במשמר האזרחי. המגמה היא להגדיל את כמות המתנדבים, וכל מי שרוצה לבוא ולהתנדב יכול להתקשר לשוטר הקהילתי באזור מגוריו”.

יש תנאי סף למי שרוצה להתנדב?

כל גבר או אישה מגיל 20-65 שמעוניין ורוצה להתנדב יכול לעשות כן. ככל שיהיו לנו יותר מתנדבים כך נוכל להראות יותר נוכחות בשכונות, לייצר יותר הרתעה בקרב העבריינים ולהפחית ולמגר תופעות של פריצות לרכבים ולדירות שהרקיעו שחקים בשנה האחרונה, לא רק בבקעת אונו אלא בכל הארץ”.

מעוניינים להתנדב לכוח השיטור הקהילתי באזור מגורכם? מוזמנים ליצור קשר עם השוטר הקהילתי שלכם:

תחנת מסובים גבעת שמואל רס”ב יורם ישורון – 050-6274152

גני תקווה רנ”ג מיקי שמואל – 050-5071423

יהוד וסביון- רס”ב יוסי אוחנה 050-6276121

אור יהודה רס”ב מוטי קופלמן – 050-627850

קרית אונו רס”ב אילן מזרחי – 050-5928319

קרית קריניצי/ רמת אפעל/ כפר אז”ר רס”ב יוסי צרויה – 050-5068154

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הורוסקופ שבועי. צילום canva

הורוסקופ שבועי: תחזית לילידי כל המזלות- 19.5-25.5.2024

תפריט נגישות