יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / קארין לופו מגני תקווה נלחמת בסרטן השד: “מאמינה שיימשך תקופה ארוכה”

קארין לופו מגני תקווה נלחמת בסרטן השד: “מאמינה שיימשך תקופה ארוכה”

באומץ רב ובפתיחות היא מספרת על הגילוי והמחלה כולל ההתמודדות עם הקורונה מסביב, כל זאת כשהיא נאלצה לעזוב שתי עבודות וחולמת לחזור לקונדיטוריה הביתית. לופו: "מחכה לחזור לשמח את הלקוחות שלי"

קארין והבנות (צילום: קארין לופו)
קארין והבנות (צילום: קארין לופו)

חודש אוקטובר מאופיין באופן מסורתי כחודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. במסגרת סדרת כתבות נכיר את הפנים של אלו שהחלימו וגם את הנשים שעדיין מתמודדות עם המחלה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


קארין לופו מגני תקווה בעיצומו של המאבק בסרטן השד. לופו, נשואה+2 גילתה את הבשורה המרה לפני כ-3 וחצי חודשים. “בזמן הקורונה והסגר הרגשתי גוש שהלך וגדל”, סיפרה לופו.

לפני גילוי המחלה (צילום: קארין לופו)
לפני גילוי המחלה (צילום: קארין לופו)

משם כדור השלג התגלגל במהירות. “לאחר בדיקת רופאת משפחה נשלחתי לבדיקות דחופות של ממוגרפיה ואולטרה סאונד, שם התגלה הגוש כסרטני. בתוך 3 שבועות כבר הייתי בתוך טיפולים. הכל קרה באמצע מרוץ החיים ועבודה כעצמאית”, הוסיפה קארין.

לדעתה של תושבת גני תקווה, הקורונה עיכבה את תהליך גילוי המחלה: “לדעתי הייתה השפעה, כי לא היו תורים זמינים לרופאים ולכן נבדקתי רק לאחר כמעט חודשיים”.

 קארין והבנות (צילום: קארין לופו)
קארין והבנות (צילום: קארין לופו)

קארין לופו נמצאת כעת במהלך טיפולים כימותרפיים , כאשר נותרו לה עוד 8 טיפולים  והקרנות.

“גיליתי ביישוב שלנו תמיכה שלא ניתן לתאר מרוב התרגשות עם עזרה אין סופית וגם חברים שדואגים ועוזרים”, אמרה לופו.

עם זאת, הודתה כי היו אנשים שלקחו צעד אחורה. “היו גם הרבה חברים אחרים שהתרחקו לצערי. כואב לי על החברים שעזבו, אבל שמתי את זה בצד. זה לימד אותי מי יעמוד לצידי תמיד, ואת החברות הללו אני שומרת קרוב אלי”, הדגישה.

אופטימיות זהירה (צילום: קארין לופו)
אופטימיות זהירה (צילום: קארין לופו)

להמשיך את החלום כקונדיטורית

קארין לופו גילתה כי עליה לגייס כוחות עצומים. “לא פשוט לקבל כזו בשורה ולעבור את התקופה הזו. צריך להיות מאוד חזקים ועם אמונה חזקה, כי הגוף עייף וחלש”.

בנוסף, סיפרה תושבת גני תקווה כי נאלצה גם לוותר על שתי עבודות. “לצערי לא יכולתי להמשיך לעבוד. עזבתי עבודה עם ילדים בחינוך מיוחד ואת עבודתי כקונדיטורית כרגע הזנחתי, אחרי שפתחתי עסק קטן מהבית ולמדתי בבית ספר לקונדיטוריה. החלום הוא להמשיך בקונדיטוריה”.

קארין בלימודי קונדיטורית (צילום רונית אילוז)
קארין בלימודי קונדיטורית (צילום רונית אילוז)

החלום המתוק נגדע באיבו עבור מי שמתמודדת עם סרטן השד. “התחלתי לפני כ-4 שנים את העיסוק עם הקונדיטוריה. התפתחתי בבית ולמדתי באסטלה.

הפסקתי ברגע שהתחלתי את הטיפולים, לא הייתי מסוגלת לעמוד ולעבוד לצערי. מתגעגעת מאוד ומחכה לרגע שאצליח לחזור ולשמח את הלקוחות שלי”.

למזלה יש לה מעגל תמיכה. “יש לי משפחה תומכת ועוזרת, זה מה שמרים אותי. יש תמיכה מבית החולים של פסיכולוגית. מאמינה שזה יימשך לתקופה ארוכה. קשה לקום נפשית מזה”, אמרה קארין.

ללופו מסר חד משמעי לכלל הנשים: “ללכת להיבדק, לא לחשוב לרגע שלי זה לא יקרה. כל חשש הכי קטן לבקש בדיקות מלאות רק כך ניתן לגלות בזמן”.

חשיבות גילוי מוקדם של סרטן השד

כבכל שנה, וגם השנה – על אף הקורונה, עמותת אחת מתשע מציינת באוקטובר את חודש המודעות לסרטן השד.

חודש המודעות ידגיש את המהלך אל מול סל הבריאות להורדת גיל בדיקות הממוגרפיה, מהלך שהחל לפני כשנתיים והוא בעל חשיבות עליונה להצלת חייהן של נשים צעירות.

השנה בשל הקורונה עיקר הפעילות עוברת למרחב הדיגטלי. העמותה תקיים עשרות הרצאות וסדנאות באמצעות הזום לקידום החשיבות לגילוי מוקדם של סרטן השד.

בנוסף, העמותה תקדם את המסר דרך קמפיין דיגיטלי נרחב. היכנסו לאתר ולמדו עוד על הנושא שיכול להציל את חיי הקרובות אליכן >> https://bit.ly/3dasZMX

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות