יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / 15 חודשי מאסר לסייעת מגני תקווה שתקפה פעוטות ב”גן מתוק” בגבעתיים

15 חודשי מאסר לסייעת מגני תקווה שתקפה פעוטות ב”גן מתוק” בגבעתיים

ליהיא מלכה בן דניאל הורשעה על פי הודאתה בעבירות אלימות כלפי פעוטות מהגן שנעשו במאי-יוני 2018. בנוסף ניתנו לה 6 חודשי מאסר על תנאי והיא תפצה בסך 3,000 שקל כל אחד מעשרת הפעוטות שזהותם ידועה. ביה"מ: "בחירתה לעיסוק עם פעוטות היא טרגדיה כפולה". אמא לילדה מהגן: "העונש אינו מספיק מרתיע לטעמי". העו"ד שייצג את ההורים: "דבר לא ימחה את הטראומה והפגיעות שנגרמו לפעוטות ולהוריהם, ואלה צפויות ללוות אותם למשך כל חייהם". העו"ד שייצג את הסייעת: "לו היה פיקוח ראוי המקרה הטרגי הזה היה נמנע"

הגננת אביבה דהן (מימין) וליהיא מלכה בן דניאל בגן. צילום: באדיבות ההורים
הגננת אביבה דהן (מימין) וליהיא מלכה בן דניאל בגן. צילום: באדיבות ההורים

אחרי יותר משלוש שנים ליהיא מלכה בן דניאל, בת ה-31 מגני תקווה, שעבדה כסייעת ב”גן מתוק” בגבעתיים הורשעה על פי הודאתה בעבירות אלימות כלפי פעוטות מהגן שנעשו במאי-יוני 2018 ותרצה 15 חודשי מאסר בפועל בכלא נווה תרצה החל מ-14.11.21. כך קבעה שופטת בית המשפט השלום בתל אביב נעה תבור. בנוסף ניתנו לה 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 3,000 שקל לכל אחד מעשרת הפעוטות שזהותם ידועה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במסגרת הסדר טיעון הודתה הנאשמת בחמישה אישומים של עבירות תקיפה במסגרתם פגעה רק במסגרת הזמן של חמישה ימים (בתאריכים – 23.5.2018, 27.5.2018, 28.5.2018, 4.6.2018 8-5.6.2018) ב-15 פעוטות שונים  בני שנה וחצי עד שלוש מתוך 23 שהיו בגן, בין השאר באמצעות השלכתם לעבר מזרנים, דריכה מכוונת על רגליהם, בעיטות, דחיפות הצמדת ראשם בכוח למזרון ועוד.

בפסק הדין נכתב כי “במסגרת הטיעונים לעונש עו”ד עדי אורן מפרקליטות מחוז ת”א (פלילי) התייחסה לחמשת ימי האלימות כלפי הפעוטות שמרביתם היו כבני שנתיים. היא מנתה סך הכל 18 אירועי תקיפה כלפי 15 קטינים שונים, חלקן בנוכחות נאשמות אחרות. ב”כ המאשימה עמדה על תוספת האכזריות במעשים בשל ביצועם סמוך לשעת השינה. בתוך עבירות התקיפה ביקשה לקבוע כי מעשי הנאשמת ברף גבוה ביותר. המעשים לא בוצעו בשל אובדן שליטה אלא כמעשי שגרה… כן הוסיפה כי מעשי הנאשמת פגעו בביטחון ההורים ויכולתם לסמוך על מטפלים ועל הפגיעה במשפחות מעבר לפגיעה בפעוטות. המאשימה הדגישה הנזק שכבר נגרם לילדים כפי שעולה מעדויות ההורים וכן פוטנציאל הנזק העתידי בשל דפוס אלים ושגרה של אלימות”.

במסגרת ההכרעה קבע בית המשפט: “בטרם הדיון והכרעה לא ניתן להתעלם ממרכיבים של טרגדיה שעוטפים את ההליך. לא יכול להיות ספק בלבו של איש שהנאשמת על פי מאפייני האישיות שלה אינה מתאימה לשמש כסייעת בגן ילדים. בין שבעיות התקשורת עולות כדי לקות על הרצף האוטיסטי ובין שהן בעיות בינאישיות על רקע אחר, יש לנאשמת נתונים העומדים בסתירה חזיתית לעבודה הכרוכה בטיפול בפעוטות… בחירתה לעיסוק עם פעוטות היא טרגדיה כפולה. טרגדיה לילדים שנפגעו ולהוריהם משום שבאמצעות הכשרה מסודרת של אנשי טיפול בפעוטות, בחינות התאמה ופיקוח על העסקת אנשי טיפול ניתן היה למנוע אי התאמה כה ברורה”.

עוד נקבע בבית המשפט: “בקביעת המתחם שקלתי העובדה שלא נגרמו נזקים פיזיים ישירים זולת מכאוב שתואר לעיל. עם זאת כבר כעת תיארו ההורים פגיעות שהתממשו בפועל ואשר נותנות אותותיהן על הפעוטות. כן שקלתי פוטנציאל הנזק הרב לפגיעה בנפשם הרכה. חוסר הפשר של הפגיעה שאינה תוצאה של התנהגות כלשהי של הפעוטות ועיתים בזמן שהפעוטות ישנים עלול לערער את ביטחונם, את יכולתם לפענח את העולם ולהשפיע על התנהגותם, ועל יכולתם לתקשר עם אחרים באופן שמוקדם עדיין לאמוד… לנאשמת מיוחסות עבירות בחמישה ימים שונים. די בתיאורי האלימות באותם חמישה ימים נפרדים כדי להצביע על שגרת אלימות… דבר אינו עוצר את פעילותו השוטפת של הגן. יום הולך יום בא, הורים באים והולכים ושגרת האלימות יציבה בחוסר הפשר שלה. כל כך שגרתית שהנאשמת תוקפת חמישה עשר פעוטות“.

נציין כי על אביבה דהן, הגננת “בגן מתוק” אשר הורשעה על פי הודאתה בעבירות תקיפה בין היתר על ידי אחראי, נגזרו 16 חודשי מאסר בפועל ועונשים נלווים; הסייעת אורנה אקבלי, אשר הודתה בסיוע לתקיפה ובית המשפט נמנע מהרשעתה, חויבה ב-180 שעות שירות לתועלת הציבור ותשלום פיצויים וגזר דינה של מנהלת הגן בתיה דניאלי, שהורשעה בעבירה של אי קיום חובת דיווח, טרם נקבע.

הגננת אביבה מכה בראשה של ילדה מהגן וליד המגירות עומדת הסייעת ליהיא. מתוך סרטון האבטחה של גן מתוק, באדיבות ההורים
הגננת אביבה מכה בראשה של ילדה מהגן וליד המגירות עומדת הסייעת ליהיא. מתוך סרטון האבטחה של גן מתוק, באדיבות ההורים

אילת, אמא לילדה שלמדה בגן, אמרה: “אני שמחה שאביבה וליהיא קיבלו מאסר בפועל, על אף שהעונש אינו מספיק מרתיע לטעמי. אני מאמינה שאם היה עונש מרתיע באמת היינו רואים פחות מקרים כאלה בפועל. לצערי, הפיקוח על הגנים הוא לוקה בחסר וגם חוק המצלמות החדש טירפד את האפשרות של ההורים לראות את הנעשה בגן אלא באמצעות צו מבית משפט רק לאחר שיש חשד להתעללות. לדעתי, צריך פיקוח מגיל אפס והפיקוח הכי טוב הוא של ההורים שיכולים לצפות בילדים שלהם במהלך היום דרך המצלמות”.

עו"ד אלעד רט. צילום: אופיר הראל
עו”ד אלעד רט. צילום: אופיר הראל

תגובת בא-כוח ההורים, עו”ד אלעד רט: “אנו כמובן מברכים על כך שבית המשפט דחה את טענותיה של הנאשמת בנוגע למצבה, לא התרשם מעתירתה לגזור עליה עבודות שירות והחליט לגזור עליה עונש מאסר ממושך יחסית לריצוי בפועל. דבר לא ימחה את הטראומה והפגיעות שנגרמו לפעוטות ולהוריהם, ואלה צפויות ללוות אותם למשך כל חייהם. בגזר הדין בית המשפט עמד בצדק רב על כך שמדובר באישה שעל פי מאפייני האישיות שלה אינה מתאימה לשמש סייעת בגן ילדים ומציין כי לו היה קיים מנגנון פיקוח על העוסקים בתחום העסקתה לא הייתה מתאפשרת מלכתחילה. ראוי שהגורמים הרלוונטיים ישוו לנגד עיניהם את הדברים ויפעלו ליישומם, על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד”.

עו"ד עומר בללי. צילום: ארקדי רסקין
עו”ד עומר בללי. צילום: ארקדי רסקין

עו”ד עומר בללי, המייצג את מלכה בן דניאל, מסר בתגובה: “המקרה הזה מוכיח בדיוק את הנחיצות בפיקוח על הגנים והפעוטונים. התיק הזה הוא טרגדיה וכך בית המשפט התרשם. לו היה פיקוח ראוי המקרה הטרגי הזה היה נמנע. לצערי, בית המשפט לא נתן משקל ראוי לנסיבות האישיות של הנאשמת ולכך שלא היה מקום להשית עליה עונש מאחורי סורג ובריח. אנחנו נשקול את המשך צעדינו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות