יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / ד”ר מרדכי קידר: יגאל עמיר היה מעורב ברצח רבין

ד”ר מרדכי קידר: יגאל עמיר היה מעורב ברצח רבין

אחרי שאוניברסיטת בר אילן ביטלה את הקובלנה נגדו בגלל שטען כי ייתכן שיגאל עמיר לא רצח את רבין מחדד קידר את אמירתו לגבי הרצח בלי לפטור את יגאל עמיר מאחריות

מרדכי קידר צילום אריאל אינסון ויקיפדיה
מרדכי קידר צילום אריאל אינסון ויקיפדיה

אחרי הסערה שעורר כשטען שאולי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין, ד”ר מרדכי קידר, מרצה באוניברסיטת בר אילן, מחדד את דבריו. “אין ספק שיגאל היה בזירה ופעל כדי להביא לחיסולו של רבין”.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנחנו מדברים איתו אחרי שפרופ’ אריה צבן ורקטור האוניברסיטה פרופ’ מרים פאוסט החליטו שלא להגיש כתב קובלנה נגד ד”ר מרדכי קידר לבית הדין למשמעת של האוניברסיטה. בראיון איתנו הוא מציין כי בשום שלב לא עמדה על הפרק אפשרות להפסקת עבודתו באוניברסיטה, אבל גם הוא מודע לעובדה שדבריו גרמו נזק – לו ולאוניברסיטה.

מרדכי קידר צילום עמירם פאל ויקיפדיה
מרדכי קידר צילום עמירם פאל ויקיפדיה

זו כנראה הסיבה שבגללה הוא מתנסח כעת יותר בזהירות ביחס לרצח. “יש יותר מדי עובדות, מסמכים, עדויות וממצאים שלא משתלבים עם הגרסה הרשמית לגבי הרצח”, אומר קידר.

הוא מסתמך בין היתר על הפיזיקאי נחום שחף, שאמר בראיון ל”רמת גן גבעתיים ניוז” כי עמיר הוא לא הרוצח. “לאורך 24 השנה האחרונות חקרו את הנושא מיטב החוקרים שהדבר האחרון שאפשר לומר עליהם הוא שהם הזויים”, אומר קידר.

אז למה מתייחסים אליהם כך בתקשורת?

“תשאל את מי שמתייחס אליהם כך. אני לא איש תקשורת ולא חקרתי את המערך הנפשי של אנשי תקשורת”.

בראיון בלעדי שערכתי עם גאולה עמיר היא אמרה כי “אני מאוד אוהבת לשמוע את קידר. יש לו אבחנות חדות. כששמעתי מה שהוא אמר אמרתי הנה אלוהים שולח שליחים. אני לא צריכה לדבר בשם האוניברסיטה. הוא יקבל את השכר שלו משמיים”.

גאולה עמיר בראיון לאונו ניוז
גאולה עמיר בראיון לאונו ניוז

כשאני שואל את קידר על אמירתה כי יגאל עמיר אינו הרוצח הוא אומר כי “אין לי מושג למה היא אמרה את מה שאמרה”.

מה אתה חושב? יגאל עמיר היה מעורב ברצח רבין?

“אין ספק שהוא היה בזירה ופעל כדי להביא לחיסולו של רבין. הוא היה אדם קיצוני שפעל בצורה נוראה ואיומה ולחלוטין לא מקובלת, גם לא על חוגי ימין”.

מה דעתך על החנינה?

“שיבוא שופט וישקול. אני תומך בהקמת ועדת חקירה שתספר את האמת לכולנו ועל פיה ייגזר עונשו של פלוני או אלמוני שהיה מעורב. ללא ספק יגאל עמיר היה מעורב עד אוזני בדבר הזה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות