האם ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, ייתבע בגלל מיזם התחבורה הציבורית בשבת “נעים בסופ”ש”? כך מסתמן ממכתב שנשלח לראש העירייה ולחברי מועצת העיר ממשרד עורכי הדין מירון, בן ציון ופריבס.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
במכתב נטען כי “הפעלת הקווים שאושרה על ידי העירייה פסולה ואסורה. עצם קיומה גורם נזק ציבורי-נורמטיבי. בגדרי הנזק הכלכלי יש לציין במיוחד את הפגיעה בנהגי מוניות, הפגיעה בבעלי מוגבלויות והפגיעה בשוויון של תושבים דתיים ומסורתיים”.
נעים בסופש
בראיון שנתן גל ל”אונו ניוז” הוא אמר כי תחבורה ציבורית בשבת היא כורח המציאות.
לדבריו “יש הרבה אנשים שרוצים להתנייד בסוף שבוע וקשה להם כי אין להם רכב. אני חושב על הנער שרוצה לצאת לבלות בתל אביב ואין לו 100 שקל למונית. אז הוא נשאר בבית בזמן שחבריו, שיש להורים שלהם כסף, נוסעים לבלות וזה מאוד כואב לי. מעבר לכך, אם רוצים שאנשים יפסיקו להשתמש בכלי הרכב צריך להציע להם תחבורה ציבורית רציפה וטובה אחרת מה שיקרה זה שלכל משפחה יהיו שני כלי רכב והעומס בדרכים יהיה בלתי נסבל”.
אלא שכעת מתברר שיש מי שחולק על הדרך הזו וחושב שתחבורה ציבורית בשבת היא לא כורח המציאות. “הפעלת התחבורה הציבורית בימי מנוחה מתבצעת בחוסר סמכות ומנוגדת לדין”, נטען במכתב ששוגר ממשרד עורכי הדין אל לשכתו של ישראל גל. “הפעלת מערכי התחבורה הציבורית על ידי העירייה איננה חוקית ומתבצעת בחוסר סמכות. בתוך כך הפעלת השירות הינה אסורה, פוגענית וטומנת בחובה סטייה מובהקת ופגיעה אנושה במכלול הוראות החוק ובהסדרת הפעילות הנתונה באחריות הממשלה”.
עורכי הדין טוענים כי “הליך האישור התבצע באופן לקוי והושפע ממניעים זרים ופסולים – כך, בעניין תזמון הפעלת השירות יש להדגיש כי העירייה מפעילה את השירות – כמעט באופן מוצהר – בהתבסס על מניעים זרים ותוך ניסיון ציני להאיץ את הדברים ולקבוע עובדות בשטח כדי לנצל את הנסיבות החריגות המתקיימות בפוליטיקה הארצית. האישור התבצע תוך הפעלת שיקול דעת לקוי”.
בעיריית קריית אונו הפנו אותנו לקבל תגובה מעיריית תל אביב שמרכזת את הנושא.
מיטל להבי, סגנית רה”ע תל אביב יפו ומחזיקת תיק התחבורה: “מכתב ההתראה שנשלח לנבחרי הציבור, חברי המועצה בערים השותפות למיזם הנעים בסופ”ש – אינו אלא ניסיון להלך אימים על נבחרי ציבור לצד חתירה נוספת של מיעוט פאנטי לכפות את דעתו על הרוב בישראל. כל הסקרים מוכיחים כי למעלה מ-70% אחוז מהציבור בישראל תומך בתחבורה ציבורית בשבת ו-50% מהציבור הדתי מכיר בצורך שבקיומה. עשרות אלפי האנשים שעלו על קווי נעים בסופ”ש בשלושת השבועות הראשונים להפעלתו מוכיחים כי תחבורה בסופי שבוע היא לא מותרות אלא הכרח במדינה חפצת חיים. תחבורה 24/7 היא ביטוי לצדק חברתי, והיא נועדה להבטיח בראש ובראשונה את הזכות לניידות עבור מעוטי יכולת, מוגבלי ניידות ומי שאינם מחזיקים רכב ברשותם”.
לדבריה, “תחבורה 24/7 היא בגדר פיקוח נפש, באשר היא מאפשרת לבליינים להשאיר את רכבם בבית, למשפחות לנסוע ללא היסח דעת ובעיקר להתנייד בבטחה בקווי הסופ”ש. תחבורה 24/7 היא חלופה לשימוש ברכב פרטי ותמריץ למעבר לתחבורה ציבורית שכל כך נדרשת במציאות הפקוקה ובגודש בדרכים”:
עוד הוסיפה להבי כי “מערך התחבורה המטרופוליני תוכנן כך שיתחשב בכלל המגזרים והוא לא פועל כנגד אף אחד אלא למען כולם. למען הנוער, החיילים והסטודנטים שיוכלו לנוע בחופשיות בסופי השבוע, למען הנכים שיוכלו לצאת מביתם מבלי לשלם הון עתק על מוניות פרטיות, למען הפנסיונרים שיוכלו להגיע למוזיאון, לבית הקפה או לביקור אצל הנכדים, למען הציבור החופשי בישראל, שרובו ככולו דורש כבר שנים רבות פתרונות תחבורה זמינים בסופי השבוע. עיריית תל אביב יפו, בשיתוף הרשויות החברות במערך, תמשיך להוביל בגאון את מערך התחבורה ההיסטורי שקם כאן לאחרונה. אני מאמינה שדינה של התראה קנטרנית זו, שלא ברור מי ומה עומדים מאחוריה, גם אם תגיע לדיון בבית המשפט, הוא להיזרק מכל המדרגות ואפילו להוביל להישג נוסף לחופש בישראל”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אל תכנסו לנו לחיים. די חלאס
פגיעה בנהגי מוניות חחח איזה הזוי
גם איסור מכירת סמים פוגע כלכלית בסוחרים
מחכה בסבלנות לתגובה של מישהו שלוחם בעד תחבורה בשבת , מישהו שאין לו שני רכבים ליד הבית כשלפחות אחד ממומן על ידי המדינה קרי משלם המיסים.
מחכה לראות בעיניים את אלו שבשמם זועקים תחבורה בשבת.!!! ועדיין לא הצלחתי אבל אני לא מתייאשת. בעיקר כשלוחמי החרות שעושים זאת בשמם , הם במקביל גם לוחמי איכות הסביבה שהיו אמורים לייחל שאף אחד לא יסע בשבת ותהייה הפוגה ל25 שעות בזיהום רכבים.אבל אצל החילוניים “החרדים” אין קשר בין הבריקאדות שהם עולים עליהן בהוקר לאלו שהם עולים עליהן בערב וכמובן הכל, כל האידיאולוגיות של ניצול עניים ונזקקים לכסף כ”גויים של שבת” לא עוברים אצלם במסך, כי השנאה לדת ולדתיים מעוורת.
כל מי שרוצה אוטובוסים בשבת שיעבור קורס נהיגת אוטובוס ויפעיל את האוטובוס בעצמו . לנפנף לנהגים מסכנים כמה גרושים כדי שיהיו עבדים של שבת זו נבלה שאין כמותה
דליה, שכר הנהגים הינו 150% על פי החוק כך ששכרם הוגן לכל הדעות.
תחבורה ציבורית בשבת היא בשורה, לא פחות. בשורה לצעירים וחיילים כמוני, שההבדל בין 100 שקלים לנסיעה במונית לבין נסיעה בזול משמעו ויתור על הבילוי ביום היחיד בו הם בביתם. בשורה לאלו העובדים בשבת וזקוקים ולנסיעה חזרה הביתה למרות שקווי האוטובוסים הרגילין מפסיקים בשעת צהריים מוקדמת. נסעתי בקו העובר בקרית אונו בשישי האחרון והחוויה היא לא פחות מדהימה. הקו עובר אך ורק במקומות מרכזיים ובהפרעה מינימלית לתושבים בערים (מעבר בלוי אשכול בקרית אונו ודרך אלוף שדה עד לתל אביב), הנסיעה נעימה והנהגים, שלא מושפעים מהלחץ של אמצע השבוע ומהמון הממהר לעבודה וממנה היו אדיבים. האוטובוסים היו מלאים, אפילו בקו האחרון ב2 וחצי בלילה כך שהטענה שאין ביקוש חסרת ביסוס ובדיקה בשטח.
ישראל גל, החלטתך מסבה לי גאווה. אני גאה לגור בעיר ששמה את תושביה במקום הראשון ולא את מקבלי ההחלטות מלבי השנאה בממשלה. מקווה מאוד שלא תיכנעו ללחץ המגוכח של אלו שהתרגלו לשלוט ברוב המעוניין בתחבורה נוחה וזולה בסוף השבוע.
כל הכבוד!