יום ראשון , מאי 5 2024
דף הבית / משרד התחבורה אישר את סלילת כביש 289 בגני תקווה

משרד התחבורה אישר את סלילת כביש 289 בגני תקווה

משרד התחבורה אישר תקציב בסך 70 מיליון ש"ח לבניית המשך 'דרך התקווה' לכיוון מזרח ועד לחיבורה לכביש 471. הכביש עתיד להיות דו-מסלולי ודו-כיווני ויאפשר כניסה ויציאה ישירה מהישוב לציר תנועה מרכזי (דרך 471), ללא רמזורים ובשימוש במעגלי תנועה אשר יווסתו את היקפי התנועה. צפי לפתיחת הכביש בתוך כשנתיים

כביש 289 גני תקווה צילום באדיבות עיריית גני תקווה
כביש 289 גני תקווה. צילום: באדיבות עיריית גני תקווה

לאחר שנים של מאבק מתמשך, ולאחר שאושרה תכנית בינוי העיר (תב”ע-מח.289) בחודש ינואר 2018, התקבל אישור רשמי מטעם משרד התחבורה לתקצוב סלילת הכביש החדש. במסגרת הפרויקט יוקם הכביש בעלות של 70 מיליון ש”ח, כהמשך לרחוב דרך התקווה לכיוון מזרח, תוך חיבור והרחבת רחוב התפוז, ועד לחיבורו לדרך 471.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הכביש עתיד להיות דו-מסלולי ודו-כיווני ויאפשר כניסה ויציאה ישירה מהישוב לציר תנועה מרכזי (דרך 471), ללא רמזורים ובשימוש במעגלי תנועה אשר יווסתו את היקפי התנועה. הכביש יכלול גם דרך חקלאית שתאפשר המשך רציפות תפקודית של עבודת החקלאות באזור.

1כביש 289 גני תקווה צילום באדיבות עיריית גני תקווה
כביש 289 גני תקווה. צילום: באדיבות עיריית גני תקווה

בכביש מתוכננים להיות שני נתיבים לכל כיוון, כאשר בעתיד התכנוני תינתן על אחד מהם עדיפות לתחבורה ציבורית ושיתופית, בדגש על הקלה בחיבור למרכזי הסעה המונית.

לצד הכביש ייסלל גם מסלול אופניים אשר יתחבר למערכת שבילי אופניים בין-עירונית, באמצעותו אפשר יהיה להגיע עד למרכז תל אביב ויעדים נוספים בגוש דן. בנוסף, יבנו נתיבי הליכה על גבי מדרכות רחבות משני צידי הכביש.

פתיחת הכביש אמורה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בעיר ותהווה שיפור חיוני לתשתית התחבורה ביישוב וביציאה ממנו. עיריית גני תקווה מקווים כי פתיחת הכביש תתאפשר כבר בעוד שנתיים, כשהציפייה היא להתחיל בסלילת הכביש כבר במהלך המחצית השנייה לשנת 2024.

ראש עיריית גני תקווה ליזי דלריצ’ה: “זהו רגע היסטורי. הכביש צפוי לשנות את פני העיר ויהפוך את גני תקווה לנגישה יותר. מזה מספר שנים שגני תקווה בראשותי דחפה לקידום פתרונות תחבורתיים ויצירת עורק תחבורה חיוני לאיכות החיים של תושבי העיר והסביבה.

הפקקים במדינה הם צרה לאומית המשפיעה על כולנו, אך אישור התקציב וסלילת הכביש ע”י משרד התחבורה הם צעד משמעותי שיפחית את עומסי התנועה ויחבר לראשונה את העיר לצירי תחבורה מרכזיים”.

אולי יעניין אותך גםהכירו את WOXI – האוטובוס ההליכתי של גני תקווה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

זיכרון בסלון (תמונת ארכיון). צילום לי דניאל

זיכרון בסלון ביום השואה – היכן ניתן להתארח בגבעת שמואל?

תפריט נגישות