יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / אנשי השבוע – 70 בנות מארגנות חתונה

אנשי השבוע – 70 בנות מארגנות חתונה

זה סיפור מרגש על ישראל היפה. 70 תלמידות מאולפנת אמית מגבעת שמואל, מפיקות חתונה לחתן ייתום וכלה שרק התגיירה. הכל מתרומות של אנשים טובים. הכלה: "התקבלתי לעם ישראל לפני שבוע...אני מתרגשת ובקושי ישנה".

מארגנים חתונה לחתן יתום

האם הייתם מצליחים להפיק חתונה מא’ עד ת’-  ללא כל ניסיון והכל באמצעות תרומות?! זה קורה  לזוג מיוחד- החתן התייתם לא מכבר מאמו, והכלה עולה מרוסייה שרק התגיירה לאחרונה. ומי האחראים? יותר מדויק האחראיות הן 70 בנות שכבה יא’, מאולפנת אמי”ת גבעת שמואל, והכל לכבוד מבצע חודש אדר, וחג פורים המתקרב.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


החתונה עצמה תתקיים באולם בגבעת שמואל, בתאריך 12.2.2018 בנוכחותם של כ- 200 אורחים, כאשר החתן כלה, אמורים לקבל את הכל בחינם, כולל ביגוד תסרוקת ושמלת כלה.

מארגנים חתונה לחתן יתום

אחת המארגנות הינה הדר טויטו:” העלנו רעיון בפני המחנכת שלנו של הפקת חתונה, לזוג שנזקק לעזרה משום שהוא לא יכול לערוך חתונה בעצמו. המחנכת בדקה את האופציה למבצע שכזה, וגילתה כי יש בחורה שמסיימת ממש השבוע את התהליך ומשם הכל התגלגל”

אפשר לארגן חתונה בשבועיים?
“התחלנו לפני שלושה ימים, כי חיכינו קודם שתהליך הגיור יסתיים. נפגשנו עם הזוג ושאלנו אותם מה הציפיות שלהם. הם קיבלו את הרעיון שלנו  באהבה ובהערכה. על פי דרישת הרבנות, יש לבצע את החתונה סמוך מאוד לתאריך הגיור, אז אנחנו מזדרזים. רב הישיבה בה החתן לומד עתיד לחתן אותם והם מכוונים את עצמם אלינו. היו לזוג כמה בקשות כמו שתהיה הפרדה מלאה בין נשים לגברים.
ביקשנו מבנים בגילנו, שיגיעו למלצר בהתנדבות בצד הגברים. מה שחסר לנו כעת הוא קייטרינג והצלחנו כבר להשיג מאפרת ושמלת כלה. חסרות לנו תרומות כספיות לשלם לבעלי מקצוע כמו צלמים ושאר עלויות, אבל ההתרגשות שלנו מהשמחה של הזוג- שווה את הכל”.

מארגנים חתונה לחתן יתום
‘מפיקות החתונה’ בנות האולפנה בגבעת שמואל

“זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי” כך אומרת הכלה הדס (שם בדוי) שלא נרדמת מרוב התרגשות, מהתהליך שעברה וגם מהחתונה הקרבה. “התקבלתי לעם ישראל לפני שבוע…אני מתרגשת ובקושי ישנה”. הדס, בסוף שנות ה-20 לחייה, עלתה לארץ מברה”מ לשעבר, לפני כשמונה שנים. היא אם חד הורית לילדה בת שמונה.
“נישאתי לבחור ישראלי שעבד  בעיר מגורי. אחרי תקופת מה הבנו שאין התאמה, ולקח לי זמן רב עד שהתגרשנו-זה לא היה פשוט… גידלתי את הילדה שלי כאן ללא עזרה, אבל תמיד ידעתי שזה המקום שלי וזו הדת שלי- היהדות, הבנתי שאלו החיים שלי וחיפשתי דרכים להתגייר. הגעתי לתהליך גיור אישי אצל רב, שהכיר את הרבנית שלי, שמלמדת גיור. מדובר במשפחה מדהימה שעזרה לי בהכל”.

מארגנים חתונה לחתן יתום
הכלה הנרגשת

האם את מוכנה לחיות אורח חיים חרדי?
“אני מתחתנת עם בחור טוב, הוא מגיע מבית חרדי, אבל הכרנו כשהיה עוד בתקופה החילונית שלו, בעיר בה אנו גרים.זה היה כבר לפני כשלוש נשים. במהלך הזמן, הוא התחזק והלך ללמוד בישיבה בירושלים. כאשר נפגשנו שוב, הוא שאל אותי האם מצאתי מקום לגיור, ואמר שהוא שמח שהחלטתי להצטרף ליהדות. הוא רווק וחשוב לי שהוא מקבל את הילדה שלי, כמו שהיא הילדה שלו. כרגע אנחנו לא נפגשים יותר לפני החתונה, אבל הספקנו להכיר ואני מאושרת”.

כיצד המשפחות  הגיבו על הגיור והחתונה הקרבה?
“אמא של החתן שלי נפטרה לא מכבר. אני פה בלי ההורים שלי, ואני גם לא כל כך בקשר עם אמא שלי. אבא שלי כן נתן את ברכתו והוא אמר שהוא מפרגן ושמח ורוצה שיהיה לי טוב”.

מארגנים חתונה לחתן יתום

האם הספקת לרכוש כאן חברים?
“כן, חברות ויש לנו קהילה אבל אני עדיין לא כל כך מעורבת. יש לנו דירה קטנה בשכירות, ואז אלוהים גדול…”.

מה את אומרת על כל העזרה הפתאומית שקיבלתם?
“אני אומרת שזו המתנה הכי גדולה שיכולתי לזמן. כשהציעו לנו –לא האמנתי שזה קיים. אמרתי שזה לא יכול להיות אמיתי-לא באמת..כשבאתי לראות את האולם, התחלתי להאמין ולהתרגש. לחתונה עצמה הזמנתי כ-50 חברות קרובות, ומצד החתן יהיו קצת יותר חברים ומשפחה. אני מאמינה שכולם יגיעו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות