יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / קריית אונו: סוף לפקקים – סלילת דרך משה לוי יוצאת לדרך

קריית אונו: סוף לפקקים – סלילת דרך משה לוי יוצאת לדרך

ישראל גל ראש עיריית קריית אונו: "המאבק שניהלתי נשא פרי: אושר תקציב בן 200 מיליון ₪ לסלילת דרך משה לוי שתחבר את דרך דורי למחלף אלוף שדה, כאחד מצירי התנועה שיאפשרו נסיעה מהירה מקריית אונו לכביש 4 ולתל אביב ובחזרה"

דרך משה לוי
דרך משה לוי

קצת רקע: בתכנית שאושרה עוד בשנת 2013 הוחלט לפנות חלקים נרחבים מבית החולים שיבא (“שיכון הרופאים” ) ולבנות שכונה חדשה של כ-1,500 יחידות דיור. התנאי – סלילת ציר תנועה שישחרר את הפקקים הכבדים מאזור דרום מערב קריית אונו. באופן בלתי צפוי, בתחילת שנת 2017 החברה הממשלתית “דירה להשכיר” באמצעות הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב “הפכה” את ההחלטה, כך שקודם יבנו דירות ורק אחר כך את הכביש.



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות קריית אונו  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  –
 אתר החדשות של בקעת אונו


ההחלטה התקבלה למרות שבפתח התכנית ניתן למצוא דברי הסבר מפורטים: “התכנית באה להתוות דרך חלופית לציר תנועה מרכזי. במטרה להקל על עומס התנועה.. באזור בית החולים שיבא”. קרי, בסיס התכנית, הוא הקמת ציר התנועה הראשי “דרך משה לוי” אשר ייצר עורק תחבורתי רוחבי חשוב במערכת העירונית והאזורית וישחרר את עומסי התנועה לכביש 4.

הצורך בסלילת הכביש טרם בניית יחידות הדיור האמורות נובע מהערכות של מומחי תחבורה, כי לאחר בניית השכונה יצורפו עוד למעלה מ- 2,000 מכוניות לעומסי התנועה שקיימים כבר היום, דבר שיביא לסתימה מוחלטת של התנועה והיציאה מבקעת אונו בואך כביש 4 ומחלף אלוף שדה.

כבר כיום, התושבים נאלצים לנסוע בתוואי עקלקל ועמוס, דרך רחוב מנדס בשכונת קריית קריניצי ברמת גן בכיוון מערבה ודרך רחובות עמק האלה וגילדסגיים ברמת גן בכיוון מזרחה. כל זאת תוך פגיעה משמעותית גם באיכות חייהם של תושבי שכונת קריית קריניצי הסובלים מזיהום האוויר, הנגרם מאלפי המכוניות העומדות זמן רב בפקקי התנועה.

דרך משה לוי מתוכננת לחבר את דרך דורי בקריית אונו (ליד לשכת הגיוס) ישירות אל מחלף אלוף שדה. הכביש מתוכנן להיות כביש רחב, בעל שני נתיבים לכל כיוון, שינקז באופן יעיל את התנועה המגיעה מקריית אונו, גני תקווה, סביון וגני יהודה ישירות למחלף אלוף שדה ומשם דרך כביש 4 לכל חלקי הארץ.


ישירות למייל – כל מה שקורה בעירלהרשמה
לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז


המתכננים, אשר הבינו את המשמעויות התחבורתיות הכבדות של הפרויקט כתבו במפורש כי “תנאי למתן היתר בניה לבנין הראשון (הציטוט “הראשון” הנו במקור וחשיבותו אדירה להבנת החשיבות שייחסו לנושא המתכננים) בתכנית יהיה אישור משרד התחבורה לכל הכבישים בתחום התכנית כולל השלמת דרך משה לוי”. כשהבינו כי הקמת הכביש מעכבת את הפרויקט, הועדה המחוזית אישרה את שינוי שלביות הביצוע כפי שנקבעה בהוראת התוכנית. קרי בניה תחילה, טרם השלמת ההסדרים התחבורתיים הקבועים בתוכנית.

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו היה מי שהחל לנהל בתחילת שנת 2017 מאבק עיקש נגד כל מוסדות התכנון עת חזה את האסון התחבורתי שייגרם לתושבי האזור ומשתמשי הדרך באם תאושר הבקשה לשינוי השלביות. מעבר לעומס הכבד דיו, התנגד לתוספת של אלפי יחידות דיור בשכונה החדשה בבית החולים, דבר שייצור, ללא ספק, כאוס תחבורתי אמיתי עד בלתי אפשרי לתושבי בקעת אונו.

ראש העירייה ישראל גל: “תכננו שהכביש יפתור חלק נכבד מבעיות התחבורה ולפתע נראה היה לפני כשנה וחצי כי יתרחש בדיוק ההיפך. גורמי התכנון התכוונו להוסיף עוד אלפי מכוניות ולסגור לנו לגמרי את היציאה לכבישים הראשיים. עיריית קריית אונו פעלה בנחישות כדי למנוע את קבלת ההחלטה הרעה והלא תקינה, שתפקוק את האזור ותשתק את כל האזור. בשנת 2013 בעת הדיונים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, דרשתי שתתקבל החלטה המחייבת סלילת הכביש, דרך משה לוי, כתנאי לבניית פרויקט שיכון הרופאים בבית החולים שיבא וכך היה. הכביש היה צריך להיות סלול כבר מזמן, כמענה לעומסי התנועה הקיימים היום ולשמחתי המאבק שניהלנו הביא לאישור התקציב שיקל על עומסי התנועה בכניסה לקריית אונו ממערב.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. אין כמו ישראל גל אלוף העולם

  2. אין כמו ישראל גל אלוף העולם מלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות