יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / מדד העיריות השקופות לציבור

מדד העיריות השקופות לציבור

התפרסם מדד העיריות הארצי המפרסמות מידע לציבור, אור יהודה עלתה מהמקום ה25 בשנה שעברה למקום תשיעי בישראל, גם קריית אונו שיפרה משמעותית את שקיפות המידע לציבור, גבעת שמואל ירדה כמה שלבים ויהוד אחרונה בשקיפות המידע לתושב

מדד שקיפות רשויות 2017

התפרסמו תוצאות הסקר הארצי בו נבדקו אתרי האינטרנט של כלל הערים בישראל. בבקעת אונו שיפור משמעותי באור יהודה וקריית אונו אל מול העדר שקיפות ביהוד מונוסון, וירידה בדירוג של גבעת שמואל. את מדד השקיפות הארצי עורכת עמותת שקיפות ישראל שבראשה עומדת , יפעת זמיר, תושבת יהוד.

ממצאי המדד נקבעו באופן אובייקטיבי על בסיס המידע שכל אחת מן הערים בחרה להציג באתר אותו היא מעמידה לרשות הציבור וכלל 57 קריטריונים בהם: חשיפת תקציב הרשות, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, דיווח על אלמנטים סביבתיים, וכיוצ”ב. הקריטריונים מבוססים בחלקם על דרישות חוק חופש המידע, ובחלקם על סטנדרטים של שקיפות והנגשת מידע לציבור. סטנדרטים אלה הם למעלה מהדרישה שבחוק ונדרשים בכ – 100 ממדינות העולם, במסגרת פעילות עמותת שקיפות בינ”ל, אשר עמותת שקיפות ישראל היא חלק ממנה.

  • אתר עיריית קריית אונו עמד ב-96% מהקריטריונים שנקבעו והעירייה דורגה במקום הרביעי. במדד 2016 דורגה העיר במקום ה-24 עם ציון 56.
  • אור יהודה במקום ה-9 עם עמידה ב-91% מהקריטריונים לעומת 55% במדד 2016 (מקום 25)
  • גבעת שמואל במקום ה-16 עם עמידה ב-84% מהקריטריונים לעומת 80% במדד 2016 (מקום 11)
  • יהוד-מונסון במקום ה-22 עם עמידה ב-76% מהקריטריונים לעומת 58% במדד 2016 (מקום 22)
    מדד שקיפות רשויות 2017

מנכ”לית העמותה יפעת זמיר: “מדד 2017 מצביע על שיפור ניכר של השקיפות באתרי הראשויות המקומיות ולא בכדי. הרשות המקומית, העומדים בראשה ומוסדותיה, הם שליחי הציבור ומופקדים על עשיית השימוש בכספי ציבור לשירות הציבור ולמענו, בשקיפות ביושרה, בשוויון, באחריויות ובמחויבות לאינטרס הציבורי. דרישת השקיפות באתרי הרשות המקומית ובפעילותה במיוחד בכל הנוגע להתנהלות כלכלית, היא המהות של שירות טוב לציבור. נכון להזכיר כי בכל הנוגע לחברות עירוניות, כפי שחוזר ומציין גם מבקר המדינה לאחרונה, עדיין נשמר חלק ניכר מהמידע רחוק מעיני הציבור. לנגד עינינו עומדים דבריו האלמותיים של השופט ברנדייס: ‘אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר, ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר‘. הקפדה על ערכים אלה והתנהלות לאורם, תסייע להתמודדות עם תופעות של שחיתות והימנעות ממנה.”

יפעת זמיר
צילום אילן ספירא

ח”כ סתיו שפיר יו”ר הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור: ” לכל אחד מאזרחי ישראל מגיע לדעת כמה משקיעה הרשות המקומית בחינוך ילדיו, בבריאות ובתשתיות. איך היא משתמשת בכספי המיסים שלנו ואיך היא מנהלת מכרזים ושירותים – ולשם כך, הם צריכים להיות שקופים ונגישים  לציבור. זו המשימה שלנו עכשיו: להפוך את הרשויות המקומיות לשקופות ונגישות לאזרח, כדי למנוע שחיתות ולחזק את השירותים לתושבים. מדד השקיפות מייצר תמריץ לרשויות להשתפר, להתחזק וגם ללמוד זו מזו”


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות