שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / חדשות חמות / אין פיקוח ואין בקרה על ילדיי הגיל הרך

אין פיקוח ואין בקרה על ילדיי הגיל הרך

במסגרת יום העיון שנערך במל"א בשיתוף ח"כ יפעת שאשא ביטון המרכזים הקהילתיים בישראל, החברה למתנ"סים ועירית אור יהודה ריכז קהל רב שהשתתף באופן פעיל בדיונים. בין הדוברים היו פרופ' מנואל טרכטנברג שפרש מהכנסת לאחרונה, עו"ד ורד וינדמן מנכ"לית  המועצה לשלום הילד, עו"ד ליאת שוחט ראש העיר, וד"ר עירית קינן, ממל"א – ראש המגמה לחברה וחינוך.

חכ יפעת שאשא ביטון

ביום עיון שהתקיים  אתמול במרכז ללימודים אקדמיים (מל”א)  באור יהודה, בנושא “הגיל הרך כמעצב חברה”, הסבירה ח”כ יפעת שאשא ביטון כי “אין סטנדרטים, אין מערך פיקוח או בקרה על המתרחש בקרב ילדי הגיל הרך”. לדבריה “ילדים לא נולדים בגיל שנתיים וצריך ליצור מערך פיקוח על מסגרת הגיל הרך”. “העבודה סביב הנושא מעוררת התנגדויות רבות מצד ארגונים וגופים המפעילים מסגרות לגיל הרך” הוסיפה. הכוונה של שאשא ביטון להביא לחקיקה ולהסדרת הנושא בדיוק באותו אופן בו שונתה התקינה ותשלומי ההורים במעונות היום.
פרופ’ טרכטנברג עסק בדבריו בצורך להכשיר מקצועית חינוכית  צוותים שיתמקדו בטיפול בגיל הרך באופן מיומן בהתאם לחינוך הנדרש. עו”ד ליאת שוחט, ראש העיר אור יהודה, ציינה “כי מאז בחירתי לתפקיד, הנחלתי תפיסה כי חינוך טוב לא מתחיל  רק בכיתה א’ הוא מתחיל מלידה. לכן כשליש מתקציב העירייה מושקע בחינוך. אנו משקיעים בילדים מגיל המעונות כמו גם בצוותים החינוכיים”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ח”כ שאשא ביטון ופרופ’ טרכטנברג  הסכימו בתשובה לשאלות ד”ר עירית קינן ממל”א מנחת הכנס, כי “על הממשלה לקחת אחריות על ילדים כבר בגיל לידה ולא במהלך שנות התבגרותם”. ברור שיש לכך עלות תקציבית הסכימו המשתתפים אך צריך למצוא לכך מקור תקציבי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

4 תגובות

  1. ילדי הגיל הרך נזנחו על ידי כל המערכות המפקחות וגם חלקית על ידי ההורים. אסור להניח שמסירת הילד לגן או למעון מסירה אחריות מההורים למרות שקשה להאמין שיתאכזרו אליו. לכן חובת הבדיקה של ההורים ברורה כדי למנוע מצב של בעיות בגיל הרך בגן או במעון.

  2. פרופ’ טרכטנברג צודק, יש להכשיר את העובדים בתחום הגיל הרך באופן מקצועי כדי למנוע בעיות ואי הבנות. האחריות לכך מוטלת על הרשות המקומית, משרד העבודה והרווחה ומשרד החינוך.

  3. הממשלה לא רוצה לקחת אחריות. היא מעדיפה שההורים יקחו אחריות בעצמם וכך היא מסירה את האחריות מהממשלה. מיותר להסביר שזו גישה פסולה וגם לא חכמה.

  4. מאימתי הממשלה לוקחת אחריות? ועוד על ילדים פעוטים…כל המכובדים שדיברו בכנס צודקים רק שהממשלה מתעלמת מהם, מההורים, ומהילדים הפעוטים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות