תעודות סיום והוקרה הוענקו ל-20 אזרחים ותיקים מאור יהודה שסיימו את שנת הלימודים ב"כיתת הוותיקים" שבחטיבת יובלים. הפרויקט המרגש, הפועל בשיתוף אגף החינוך והמשרד לשוויון חברתי, מפגיש מדי שבוע את הגמלאים בכותלי בית הספר ללמידה מעשירה ולחיזוק הקשר הבין-דורי. ההתרגשות בטקס הייתה בשיאה, ורבים מהם כבר הודיעו: נחזור ללמוד גם בשנה הבאה.
הרצון לצמוח, להתפתח ולתרום לחברה אינו תלוי בגיל – אלא ברוח האדם. בטקס חגיגי ומרגש ציינו 20 אזרחים ותיקים מאור יהודה את סיומה של שנת לימודים עשירה ומשמעותית במסגרת תוכנית "כיתת הוותיקים". התוכנית, המהווה מודל ייחודי ללמידה לאורך החיים ולחיזוק הקשר הבין-דורי, פעלה לאורך השנה בחטיבת הביניים יובלים, בניהולה של מלכי חבשוש, והעניקה למשתתפיה חוויית למידה מעשירה, חברתית וערכית.
במהלך השנה הגיעו המשתתפים לבית הספר יום אחד בשבוע ולקחו חלק במגוון רחב של תחומי דעת ותכנים לימודיים, אשר הותאמו במיוחד לצרכיהם ולתחומי העניין שלהם. הלמידה התקיימה באווירה מעוררת השראה, תוך עידוד סקרנות, מעורבות חברתית והרחבת אופקים לצד תלמידי חטיבת הביניים.
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בירכה את הבוגרים ואמרה: "כיתת הוותיקים היא דוגמה נפלאה לכוחה של למידה לאורך החיים וליכולתה לחבר בין אנשים, דורות וקהילות. אני גאה במשתתפים שבחרו להמשיך ללמוד, להתפתח ולהוות השראה לכולנו. עיריית אור יהודה תמשיך להשקיע בתוכניות המקדמות את הגיל השלישי, את השייכות הקהילתית ואיכות חיים לתושבי העיר בכל גיל".
מסגרת קבועה ומעצימה
את הפעילות הבית-ספרית הוביל טלמור בן חיים, המורה והרכז הבית-ספרי של התוכנית, אשר ליווה את הקבוצה לאורך השנה, בנה תכנים מותאמים ויצר מרחב לימודי וחברתי תומך ומשמעותי. המשתתפים עצמם ציינו כי לצד הידע הרב שרכשו, הם זכו לקשרים חברתיים חדשים, לתחושת שייכות עמוקה ולמסגרת קבועה ומעצימה.
הפרויקט המרגש התקיים בהובלת אגף החינוך בעירייה, בניהולה של דלילה אשכנזי, הרואה בלמידה לאורך החיים מנוף לחיזוק הקהילה ולקידום הזדקנות פעילה ומשמעותית. את התוכנית ריכזה מטעם האגף בת אל מססה, שליוותה באופן צמוד את המשתתפים ואת הצוותים המקצועיים ופעלה לקידום הצלחתה. התוכנית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הגורמים המובילים בתחום, ובהם המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, משרד החינוך והתוכנית הארצית "כיתות ותיקים".
בטקס הסיום המרגש הוענקו תעודות הוקרה לכל המשתתפים, כהערכה על מחויבותם, התמדתם ורצונם להמשיך להרחיב אופקים בכל שלב בחיים. ההתרגשות הגדולה שניכרה באולם לא הותירה ספק באשר להצלחת התוכנית, ורבים מהמשתתפים כבר הביעו את רצונם להמשיך ולהשתתף בה גם בשנת הלימודים הבאה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים בזמן אמת >> לחצו כאן
קרה משהו מעניין בשכונה? נתקלתם בסיפור שחייבים לספר? צרו איתנו קשר במייל [email protected] או בוואטסאפ
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אונו News


