יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / פרשנות – יהוד בדרך לסיבוב שני בבחירות

פרשנות – יהוד בדרך לסיבוב שני בבחירות

מערכת הבחירות המסקרנת של בקעת אונו, נמצאת ביהוד מונסון. הקרב על הראשות בין יוסי בן דוד ויעלה מקליס יוכרע ככל הנראה בסיבוב שני בגלל ריבוי המתמודדים

יעלה מקליס ויוסי בן דוד

צמד היריבים הפוליטים, יעלה מקליס ויוסי בן דוד הם המועמדים המובילים שנאבקים ראש בראש על ראשות העיר. יחד איתם עוד ארבעה מועמדים מוטי חבר, נתן בז’ה, אמנון סעד וליאור גלבוע. כולם רוצים להציל את המולדת, כולם בטוחים שרק הם הכי טובים לעיר והאחרים רק מזיקים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מדובר בשחזור כמעט מדויק, לבחירות 2013. גם אז מתמודדים רבים גרמו לסיבוב שני. אליו עלו יעלה מקליס ויוסי בן דוד, אז הצטרפו כל המועמדים למקליס כנגד בן דוד, מה שהביס אותו בקלפי.

בן דוד, שמגיע אל בחירות 2018 עם  כתב אישום פלילי על מרמה הפרת אמונים ועבירת מס, עובדה לא פשוטה, מול המצביעים שאינם מהמחנה שלו. בן דוד מוביל בכל הסקרים שנעשים ביהוד כאחד המועמדים הבולטים. באופן פרדוקסלי, ככל שבן דוד מתחזק, עולה יעלה מקליס בתמיכה בקרב אנשי המחנה שלה. רוב כוחה של מקליס מגיע מקריית הסביונים ומונוסון, ובעקבות הסכם הגג גם מיהוד הוותיקה.

בשיחות סגורות בין הפוליטיקאים, עולה השאלה האם בן דוד יושעה,  במידה וייבחר לראשות עיר עד למתן גזר דין במשפטו. בן דוד טוען כי כלל לא תתכנס ועדת השעיה כי אין לו כתב אישום על שוחד. מנגד טוענים בתנועה לאיכות השלטון שיעתרו לבית המשפט לדרוש משר הפנים להקים ועדת השעיה. אם יוחלט על השעיה לבן דוד, ייבחר באופן זמני ראש העיר הבא, על ידי חברי המועצה.

שני מועמדים שמתחזקים לאחרונה, אמנון סעד ונתן בז’ה, יכולים להיות משפיעים מאוד בסיבוב שני, תמיכה של אחד מהם במקליס או בן דוד, יכולים להכריע את הכף.

שני מועמדים שהיו אמורים להיות אלטרנטיבה לפוליטיקאים הוותיקים. מוטי חבר וליאור גלבוע, לא הצליחו לגרום לסחף של תושבים אחריהם. יהוד מונוסון, חיפשה הרבה זמן מועמד חדש, כאלטרנטיבה למקליס ובן דוד. אך שני המועמדים החדשים, עדיין אלמוניים לרוב הציבור כדי להיבחר לתפקיד ראש העיר. ולא ברור אם יעברו את אחוז החסימה.

בבחירות למועצה, מתחזק כוחו של שימי בונפיל, יושב ראש המועצה הדתית, שפוזל לתפקיד סגן ראש עיר בשכר. מועמדת לחברות במועצה המקבלת חיבוק חם מהציבור היא לירי פנחס, צעירה בת 23 שבאה מתנועות הנוער בעיר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

6 תגובות

  1. אני מאמין שזה יגמר בסיבוב ראשון בניצחון מוחץ!!!
    של מי ? תנחשו!

  2. יוסי תציל את העיר מהפשיטת רגללללל

  3. נא לדייק בשנת 2013 לא היה סיבוב שני.

  4. מונסון לא תומכת ביעלה !

  5. אף פעם לא ניתן לדעת מי הכי מתאים כי רובם נוכלים אחרי הבחירות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 15.01.49

דליפת גז במיכלית סמוך למסעדה מוכרת באור יהודה

תפריט נגישות