שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / גני תקווה / הצגה חדשה בתיאטרון גני תקוה על היחס החברתי לבעלי צרכים מיוחדים

הצגה חדשה בתיאטרון גני תקוה על היחס החברתי לבעלי צרכים מיוחדים

לקראת עליית המחזה "אש בשדה קוצים", מדבר איציק סיידוף, על ההשקעה של המועצה בתרבות שלא באה לידי ביטוי בכסף ועל התקופה שבה דיבב את הדרדסים: "ברגע שאני פותח את הפה קוראים לי גרגמל"

ההצגה “אש בשדה קוצים”. צילום: משה מילנר
ההצגה "אש בשדה קוצים". צילום: משה מילנר

ביום שישי הבא יעלה בתיאטרון גני תקווה המחזה “אש בשדה קוצים”, שעוסק ביחס של החברה לבעלי צרכים מיוחדים. 

המחזה, שמבוסס על מקרה אמיתי, מתאר מקרה פשע שמתחולל בשכונה במרכז הארץ וגורם לתושבים להפנות אצבע מאשימה לעבר דיירי ההוסטל.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הבמאי איציק סיידוף, תושב רמת גן, אומר כי “החברה הישראלית לא יודעת להכיל את השונה, ולראיה היחס לבעלי צרכים מיוחדים שמתגוררים בהוסטל. בשנים האחרונות ראינו יותר ויותר התנכלויות של תושבים להוסטלים כאלה. זה מתחיל בקריאות גנאי והשפרצות מים וזה נגרר גם להפגנות אלימות. הכל כשר במטרה להעיף מהשכונה את מה שנתפס על ידי התושבים כבעיה”.

הצגת תיאטרון יכולה לשנות את היחס הזה?

“אני מאמין שלאמנות ולתקשורת יכולה להיות השפעה ואני מקווה שהמחזה הזה יעשה שינוי. הופתעתי לגלות שהשנה שמים את נושא הצרכים המיוחדים על סדר היום הציבורי, כך שאולי בכל זאת יש סיכוי לשינוי”.

איציק סיידוף. צילום: יעל רוזן

איציק סיידוף. צילום: יעל רוזן

התיאטרון של גני תקוה מורכב מאנשים לא ידועים. האם זה מספיק בשביל להביא קהל?

“זה נכון שיש לנו שחקנים לא ידועים, אבל זה לא אומר שהם לא מוכשרים. מניסיון אישי שחקנים כאלה עולים לבמה עם תשוקה ולהט לא פחות גדולים משחקן מקצועי שמתייחס לזה כאל עבודה”.

היה לכם ניסיון להביא שחקן ידוע לתיאטרון?

“היינו במשא ומתן עם שחקן ידוע, שהביע עניין להגיע, אבל לצערי זה נפל בגלל עניינים כספיים. אני מניח שאם היה לנו תקציב גדול יותר היינו יכולים להשקיע ביחסי ציבור ואז השחקנים שלנו היו הופכים בעצמם לסלבס”.

אתם מקבלים תמיכה מהמועצה? 

“יש תמיכה של המועצה, אבל היא לא כספית אלא יותר במשאבים עירוניים”.

מועצת גני תקווה
מועצת גני תקווה

ואיך אתה מתייחס לכך?

“לדעתי, כל רשות צריכה לתת כספים לפעילות תרבות בתחומה. זה נותן ביטוי למרקם האנושי ביישוב וזה יכול להיות כרטיס הזיהוי של המועצה. הפשיסטים הגדולים בעולם הבינו שתרבות משפיעה על דעת הקהל. לצערי בישראל לא מבינים את זה ולראיה הדבר הראשון שמקצצים זה בתרבות”.

אתה מתגורר ברמת גן. שם לדעתך יש יותר השקעה בתרבות?

“אני מכיר אישית את ראש העירייה החדש ואני מתרשם שהוא עושה עבודה מצוינת. הוא עושה מאמצים גדולים להעיר מקומות תרבותיים שהיו מנומנמים הרבה שנים”.

במהלך העבודה על המחזה הפגיש סיידוף את השחקנים של גני תקווה עם שחקנים בעלי צרכים מיוחדים איתם הוא עובד בקבוצת תיאטרון בקריית מלאכי.

“השחקנים מגני תקווה נסעו לשחקנים בקריית מלאכי ולמדו על ההתנהגות שלהם ועל אופי היחסים ביניהם”, מספר סיידוף ומוסיף כי “מעבר לפן המקצועי נוצרו קשרים אישיים וזה מאוד מחמם את הלב. מניסיון אישי אנשים כאלה מחזירים אהבה פי 3”, הוא אומר.

איך זה לעבוד עם שחקנים כאלה?

“זה מרתק. גם הקהל יודע מה הוא בא לראות כך שאם יש לשחקן כזה בלאק אאוט הוא תמיד יקבל מחיאות כפיים”.

אי אפשר בלי להתייחס לעובדה שדובבת את הדמות של גרגמל בסדרה הדרדסים. עדיין מזהים אותך?

“ברור. ברגע שאני פותח את הקול ישר אומרים לי: וואו, גרגמל. אני גדלתי עליך”.

מילה לסיום?

“אני יכול להגיד שמרכז הבמה עושה עבודה מדהימה וממקום קטן ומקומי הוא צמח וגדל לממדים מרשימים. זה הכל עבודה של המנכ”לית החדשה מיכל אהרוני שאני באופן אישי מוריד את הכובע בפניה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

פנטהאוז למכירה בעבר הירדן. צילום: אל הנכס

צפו: פנטהאוז מפואר בעיצוב אקלקטי-נורדי עדכני מוצע למכירה בשכונת עבר הירדן קריית אונו

תפריט נגישות