יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / בואו להציל חיים

בואו להציל חיים

רוצים לדעת כיצד מצילים חיים? ארגון 'איחוד הצלה', הפועל  ברחבי הארץ, כולל בבקעת אונו, מקיים קורס בשם 'משפחה בטוחה', בה מלמדים, בתוך ארבע שעות בלבד, כיצד להגיש עזרה ראשונה והינו חינם לכל המשתתפים.

בימים אלו מתוכנן  קורס מגישי עזרה ראשונה – חובשים וההרשמה אליו בעיצומה. קהל היעד, הם חבר’ה בני 21 עד גיל 120, בתנאי שיש להם רישיון נהיגה, והם  ללא עבר פלילי. המיקום – ‘בית המתנדב’ באור יהודה, ברחוב ההסתדרות 14. מדובר במקלט שניתן לרשות הארגון, עלי ידי העירייה, והוא משופץ בימים אלו באמצעות תרומות ומתנדבים.
להרשמה לקורס מגישי עזרה ראשונה – לחצו כאן


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“אין שכר כמו סיפוק הנתינה”, כך מצהיר יובל שלפמן, ראש סניף ‘איחוד הצלה’ בקעת אונו, המעניקים שירותים לכולם,בחינם. שלפמן, תושב בית דגן, עובד במשרד רואי חשבון, ובעל קליניקות לרפואה סינית. הוא  מוצא את הזמן גם להתנדב בארגון , כבר שש השנים, ומייחל שטובים ורבים יצטרפו לשורות הארגון.

לדבריו, קורס ‘משפחה בטוחה’, הינו קורס בסיסי, המועבר בדרך כלל לאנשי חינוך ומלמד החייאה, חבישות ודברים בסיסים שכל אזרח צריך להכיר. הקורס הראשון יחל כבר ביום חמישי הקרוב (19.10) וההרשמה אליו כבר נסגרה.  ואילו הקורס השני באזור יתקיים באור יהודה.(הודעה תימסר אודות התאריך המיועד ).


שלפמן הוסיף כי מספר הנרשמים הינו גדול, כך שקורסים נוספים יפתחו בהמשך. עוד אמר, כי במידה ותהיה התארגנות של 25 איש לפחות, בכל מקום בבקעת אונו, ,ניתן יהיה לפתוח קורס נוסף.

שלפמן מסר כי קורס מגישי עזרה ראשונה הינו בן 180 שעות ויתקיים פעמיים בשבוע, בכל פעם ארבע שעות, בשעות אחר הצהרים, לתקופה של כחצי שנה. המחיר מסובסד ועומד על 350 שקל בלבד, לספרי לימוד וציוד מתכלה (במקום 4,000). תנאי הקבלה לקורס : ראיון קבלה ועם הסיום מוכנות להיענות לחמש-שש קריאות בחודש. לכל מי שירצה יהיה קורס השלמה לנהגי אמבולנס.

ארגון ‘איחוד הצלה’, בראשותו של אלי ביר, איגד את כל ארגוני ההצלה לארגון אחד המונה כיום כ-4,500 מתנדבים בארצי, היושב במטה בירושלים, בסניף המקומי יש כ- 45 מתנדבים.  שלפמן: “מדובר בארגון שהוקם על ידי המגזר החרדי אבל ביר אמר כי הוא רוצה להציל כל נפש חיה ולפיכך פועלים כאן ביחד חילונים כמוני, נשים, גברים, חרדים, ערבים ויהודים, וכל מי שמעוניין בהצלת חיים. המתנדבים  שלנו חיים בקהילה, וברגע שיש אירוע הם יכולים לתת מענה ראשוני. ההבדל בינינו לבין מד”א הינו, שהם מפנים את החולים לבתי חולים, ואילו אנחנו מתניידים באמצעות ‘אופנולנסים‘ –אמבולנס על אופנוע, או באמצעות הרכבים הפרטיים של המתנדבים. לדעתי, זמן התגובה שלנו מהיר יותר, אנחנו לא מגיעים על מנת לפנות לבית החולים, אלא כדי  לתת מענה ראשוני, לדוגמה: כונן שלנו, יודע לבצע החייאה, ויש לו את המכשור הנדרש והמתאים. לדעתי, אזרח שידע לבצע עיסוי כמו שצריך, רוב הסיכויים שזה מה שיציל את הבנאדם הנזקק”.
להרשמה ופרטים נוספים – יובל – 054-455-9675


צילום – איחוד הצלה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. בתאוריה זה רעיון נחמד אבל אני מעדיפה את ההכשרה וקורס עזרה ראשונה לעשות דרך מד”א. מרגיש יותר בטוח ורציני מאשר כל מיני מקומות אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות